Är storhetstiden över?

Här ställer vi frågor som 118 118 inte kan svara på.
easy_company

Re: Är storhetstiden över?

Post by easy_company » Sat Apr 22, 2017 9:44 pm

Vengardo wrote:
easy_company wrote:
Vengardo wrote:Finns ju bättre spel än FOW, Blitzkrieg Commander v3 släpps i dagarna;

http://www.pendraken.co.uk/News.aspx?NewsID=309

Med lite tur kommer de släppa en finslipad version av Cold War Commander också :o
Okej, jag har ingen aning om hur dom spelen fungerar men jag har satsat riktigt mycket pengar i FoW nu så jag hoppas v4 väcker till sig uppmärksamhet.
Jo, vem har inte det? :) Det jag vill få fram är att det finns andra regelsystem som går att spela med samma figurer. BKC säljs som ett 10mm-spel men går ju lika fint att köra i 15mm eller 6mm.

FOW-böckerna får man ju förstås inte igen pengarna för.
Okej, visste inte det men nu vet jag :D Tack för din info.
-SHERMAN TANK BLOWING SHIT UP SINCE 1942-

Folklore

Post by Folklore » Mon Apr 24, 2017 11:28 am

berfrund wrote:Sen har vår förening OSS ett under forum här på 15mm.se där vi är aktiva som ni andra inte ser...
Detta. Vårt forum är väkldigt aktivt. Jag måste tyvärr erkänna att jag sällan går utanför detta, men jag skall försöka att bättra mig på den punkten och hålla allt som inte är förenings prat till det offentliga forumet.
När jag letatde efter ett FoW forum så var det några som hade de senste posterna daterat till 2013. Anledningen till att jag gick med detta var att det fanns några få (två) nya poster och så jag chansade och hade tur att bli bli uppmärsammad och hittade en förening i närheten. Om forumet laggar efter så kan man mista personer som tror att det är dött vilket inte är bra.
Jag tror att den lite sega starten till V4(jag upplever den som seg åtminstone) är att BF bara lanserade två arméer, de borde ha släppt flera, jag själv börjar engagera mig när de släpper jänkare eller NZ (common welth) böckerna.
Som sagt är du mer än välkommen till oss i Sollentuna. En V4 armé ligger lite i framtiden (för min del), men jag har tillgång till en stuga ca. 1 mil norr om Norrtälje och om man möblerar om en anning så får man plats med ett bord i mitten med lite utrymme på bägge sidor om man vill spela en mot en eller två mot två, för framtida spel om du inte kan ta dig ned till Sollentuna.
Berfrund hade en idé om att ha en kategori med historiskt spel i 28mm som Bolt Action. Jag tror att det skulle öka antalet medlemmar och poster på forumet, eftersom nu förs det bara Bolt Action prat på vårat onsynliga forum. Men detta får moderatorer ta ställning till.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan

kingkongen

Post by kingkongen » Mon Apr 24, 2017 12:29 pm

Jag själv e inne här vare dag och kollar... men dåligt på att skriva
Visst...lite låg aktivitet har det varit här ett tag, och som många säger...det beror väl på på många "yttre omständigheter" med till viss del.

Jag tror att V4 kan få fart på det igen till viss del, och med det kommer säkert lite kul event framöver.
GBG-Open gänget har ju talat om att köra ngt till hösten..om det inte konkurrerar med andra evenemang och det kommer säkert ngr mer event att köra på.

Sen är vi "göteborgsgänget" rätt aktiva på FB, men vi får väll se till att posta upp lite bildgodis här med... så ni ser att vi lever :D

Iztvan

Post by Iztvan » Mon Apr 24, 2017 12:32 pm

Men vad fanken, har ni ett dolt forum där ni smyg-ninja-postar?!? Inte konstigt att man tror att 15mm.se är dött! :lol:

Jag röstar definitivt för att 15mm accepterar andra skalor, det är ju "on topic" tycker jag. Historiskt eller med historisk koppling (tex wierd war) är ok med mig i alla fall.

Även om det är internt föreninssnack så syns det ju att folk spelar - speciellt viktigt om någon flyttar till Stockholm!

Själv ska jag får tummen ur och göra lite inspirationspostningar inom kort!
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

berfrund

Post by berfrund » Mon Apr 24, 2017 12:55 pm

Nja som moderator så måste jag säga att det är bra att föreningen OSS har ett under forum.
Det ligger helt i riktlinje med forumets regler att inte ha förenings snacka på forumet!

Allt annat försöker vi hålla på forumet men FB tar över mer o mer... även för vår del.
Vi har idag en blogg på Blogger och en FB sida med under forum för föreningen.

Vad det gäller 28mm så är det nog kört man får göra som jag köra Bolt Action och Chain of Command i 15mm då platsar det här på forumet ;)

Annars så finns det två sidor på FB för just Bolt Action Stockholm och en för Chain of Command Stockholm.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Ajo79

Post by Ajo79 » Mon Apr 24, 2017 3:29 pm

Fixa forum för andra skalor!! Vi är flera (några?) som håller på med 6mm också. Gör ett "friskaligt historiskt", eller kalla det vad som helst.

Bara vi håller igång forumet och man kan ge varann lite inspiration. Det är inte så mycket trafik att det stör på nått vis. Vill man vara tydligt får man väl tagga med [28mm] eller [6mm] eller nått.
American Infantry - ToD
American Infantry & Tanks - LW
German SS Gepanzerte & Panzer -LW
Australian Infantry - EW
"We are not retreating — we are advancing in another direction." Gen. Douglas MacArthur

Svensson

Post by Svensson » Mon Apr 24, 2017 4:56 pm

Skapa en "hemlig" del för avvikande skalor och släpp in oss som har böjelsen att avvika från 15mm?
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.

Iztvan

Post by Iztvan » Mon Apr 24, 2017 4:59 pm

Nackdelen med hemligt är att det inte syns för oinloggade dvs nya.
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

berfrund

Post by berfrund » Mon Apr 24, 2017 8:02 pm

Iztvan wrote:Nackdelen med hemligt är att det inte syns för oinloggade dvs nya.

Så är det, vilket inte är bra... sen kostar den dolda delen pengar för OSS så det är inte fritt för oss ;)
Vad jag vet så vill inte ägaren eller admin ha annat en 15mm men vem vet de kan ändra sig...
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Iztvan

Post by Iztvan » Mon Apr 24, 2017 8:39 pm

berfrund wrote:
Iztvan wrote:Nackdelen med hemligt är att det inte syns för oinloggade dvs nya.

Så är det, vilket inte är bra... sen kostar den dolda delen pengar för OSS så det är inte fritt för oss ;)
Vad jag vet så vill inte ägaren eller admin ha annat en 15mm men vem vet de kan ändra sig...
Vi får posta på Off topic! :? :geek:
(obs humor)

Post Reply

Return to “Nybörjarfrågor”