Team Yankee västkustrapport

Rapportera dina slag här.
Post Reply
kingkongen

Team Yankee västkustrapport

Post by kingkongen » Mon Aug 01, 2016 11:18 am

Då har även vi kommit gång med lite Team Yankee...
Vi testade en 63 poängs match ryssar mot Tyskar (Mest för att det va den poängen som fanns i första boxen till västtyskarna.

Vi körde en "Counterattack" där Tysken tyvärr valde att försvara sig (Jag :( )
Spelplanen vi körde på. i det nedre hörnet ställdes även en fabrik ut, kommer att synas i senare bilder
Image

Mitt HQ..jag ställde det så långt bak jag kunde då ryssen hotade med sin Spearhead deployment (Okså den enda vagnen jag fick placera ut)
Image

Vid tur ett hade dom ryska vagnarna kommit fram till fabriksområdet och min HQ vagn brann!
Image

Gjorde att jag fick ställa ut min ambush snabbt och försöka stoppa upp den ryska framryckningen lite..dom höll stånd ett par rundor tro det eller ej.
Image

Under tiden hann jag få in reserver i ryssens back..som började göra oreda, men troligtvis kom dessa vagnar in för sent.
Image

Till slut fick vagnarna i fabriksområdet ge upp... :(
Image

Vid runda sex, hade ryssen klarat av att ta mitt objektiv och jag hade inga vagnar som kunde stoppa dom, även om jag vart nära då ryssen fick slå kompaniemoral runda fem.
Image

Rent spontant, kändes det som att reglerna är ngt förenklade avseende terräng och förflyttningar.
Redigt kul i alla fall att ha fått testa på det..mer kommer det att bli framöver med

Sufyan

Re: Team Yankee västkustrapport

Post by Sufyan » Mon Aug 01, 2016 3:21 pm

Kul rapport, har inte följt Team Yankee sedan Leopard släpptes. Västtyskar ser bra ut, men Leopard II är på tok för dyra i ett spel där alla tanks är glaskanoner. Får t om Abrams att se ekonomiskt vettiga ut.

På grund av hur brutalt Deep Reserves är vill man inte någonsin försvara med en lista som är baserat på ett tank-kompani. Endast en tank-enhet eller flyg-enhet på bordet är förödande för existerande listor. Någon måste dock försvara oavsett vad och man måste komma ihåg att vapensystemen i Team Yankee är väldigt mycket mer effektiva än hur Flames of War är balanserat. Om du inte skjuter först kommer du att ta hårda förluster mot en fiende-enhet med full styrka. T-72 vs Abrams/Leopard II är väl balanserat, den stora skillnaden mellan vagnarna är att T-72 delar upp jämförbar eldkraft på två skrov medan NATO-vagnarna har ROF 2. Ryssen är lite lättare att träffa, så i långa loppet överlever dom inte en statisk skytteduell där NATO-vagnarna träffar oftare, men innan de tar förluster har dom nog med eldkraft att slå ut hela NATO-enheter i en enda runda.

Väldigt grovhugget: T-72 ska göra massanfall och förstöra fienden innan de själva hinner bli utskjutna, så spela aggressivt och ta alla tillfällen att skjuta oavsett vad. Concealment är inte lika viktigt som att träffa först. Fegt spel gör bara att man blöder ut först på grund av to-hit.

M1 och Leopard II vill hålla sig utanför LOS tills det kommer tillfälle att hoppa fram och skjuta från concealment och blockad LOS mot moteld om möjligt. Man har ett övertag i raka dueller tack vare to-hit, så man borde normalt sett ha råd att hålla sig till terräng och inte behöva chansa i det öppna. Båda vagnarna har ett övertag i mobilitet och kan köra upp till 35cm och fortfarande skjuta, så de kan ofta vara i konstant rörelse och maximera användningen av terräng och skjuta från nya positioner.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

Post Reply

Return to “Spelrapporter”