LW 3rd rifle vs Gepanzeret Panzergrenadier 600p

Rapportera dina slag här.

LW 3rd rifle vs Gepanzeret Panzergrenadier 600p

Inläggav TSE » tor jul 22, 2010 7:57 am

FFA 3rd Rilfe vs Gepanzeret Panzergrenadier. 6 - 1

Andra plutoonen ur Baker kompaniet 3rd infantry höll på att eskortera ett batteri 105or till kulle 526 i södra frankrike då de råkade få syn på ett spaningselement från de tyska panzergrenadiererna.

Amerikanerna grävde ner kanonerna och de medföljande ingengörerna som va med för att befästa kullen med ordentliga försvarsverk, samtidigt som rifle plutoonen rörde sig norrut genom den stora östra skogen.

Tyskarna mötte up rilfe plutoonen med en avsutten spaningenhet medans deras halftracks smög uppåt västra sidan. Och de två stugarna sköt mot kanonerna men missade.

Rifle fortsatte frammåt genom skogen och attackerade spaning enheten som valde att dra sig undan utan förluster. Artilleriet fick in en träff på stugarna och bailade en av dem som forsatte att vara bailad för resten av striden(Missade 5 unbail rolls) Tyskarna störtade framåt med halftracksen och lyckades slå ut ingengörernas m3 37a. Den kvarvarande stugen slog ut en artillerikanon.

Rilfe tog sig fram till skogskanten för att anfalla spaninggruppen igen men ytterligare drog de sig undan.
Artilleriet fick en träff på tyskarnas halftracks men bailade bara en. Tyskarna bytte mål med stugen och tunnade riflen med en. samt slog ut ytterligare en 105 med halftrack kulsprutor. Dock lyckades amerikanerna stoppa deras assault.

Amerikanernas rifle var nu nästan på objektiven i nordöst och började gå hårt åt tyska spaningenheten som tog en förlust. samtidigt sköt artilleriet direkteld mot halftracksen som även med kompanichefen förlorade moralen och flydde. Tyskarna eldade på amerikanerna och men lyckades inte orsaka någon skada.

Ingengörerna och artilleriet lyckade med mycket lite eftersom de inte hade direkt eld mot någon och hade liten möjlighet arr röra sig. Däremot drev rifle spaningenheten bakåt men utan förluster, med amerikanerna pinnade. Tyskarna fortsatte att retirera.

Rifles avslutade striden med att förinta både stugen och spaningenheten.
Time on Target
MV/LW US Rangers ca 3500
LW US Infantry & Boatsection
MV US Armoured Recon 1500
MV US Tank 1500
Användarvisningsbild
TSE

Re: LW 3rd rifle vs Gepanzeret Panzergrenadier 600p

Inläggav greger04 » tor jul 22, 2010 2:12 pm

Riktigt bra skrivet ;)
Bygger/målar: Gepanzerte Panzergrenadier 1750 pts.
Målar(men uppbyggda): Gepanzerte Pz.Grenadiers 600pts.
greger04

Inläggav xanrag » tor jul 22, 2010 3:27 pm

Tänkte ni på att Stug har Protected Ammo, dvs reroll på att avbaila? 10st tärningar och ingen 4+ kan och har iofs hänt förr..

Modigt att försöka göra en mounted assault om jag läste rätt, det har jag nog aldrig sett någon lyckas med. 8-)
EW/MW British Desert Infantry
MW/LW British Paratroopers
LW British Armoured Recce
xanrag

Inläggav sardukar » tor jul 22, 2010 3:44 pm

xanrag skrev:Modigt att försöka göra en mounted assault om jag läste rätt, det har jag nog aldrig sett någon lyckas med. 8-)

Både Cicero och jag gillar att göra mounted Assaults även om det är svårt att lyckas med så du får utmana oss om du vill se det IRL ;)
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
sardukar

Inläggav Algard » tor jul 22, 2010 4:45 pm

Mitt DaK spaningskompani gör Mounted Assualt med sin Aufklärungsgrupp så ofta dom kan.
Resultatet kan ju dock variera, eller hur Sardukar ;)
Vinnare- Lincon 2010
Best Axis History - HammarFoW 2009
Användarvisningsbild
Algard

Inläggav greger04 » tor jul 22, 2010 9:17 pm

Jag kom på det här idag, har som sagt inte spelat så speciellt mycket så är inte så inne på alla regler ännu ;) Ja, jag försökte mig på en mounted assault, den plutonen hade nog klarat sig om jag hade kört full med squads, istället för bara 2 st. Det som var nackdelen med det.

Att stugen har protected ammo vet jag, hade inte läst igenom det så bra antar jag innan matchen ;)
Men man lär sig nya saker hela tiden ;)

Utöver det så märkte jag att det skulle behövs nån form av artilleri (dels harassa hans artilleri samt ge mina mekaniserade lite täckning) gick väl hyfsat o jag kom fram ganska bra på den flanken men failade min assault dessvärre.
Bygger/målar: Gepanzerte Panzergrenadier 1750 pts.
Målar(men uppbyggda): Gepanzerte Pz.Grenadiers 600pts.
greger04

Inläggav sardukar » tor jul 22, 2010 10:45 pm

Algard skrev:Mitt DaK spaningskompani gör Mounted Assualt med sin Aufklärungsgrupp så ofta dom kan.
Resultatet kan ju dock variera, eller hur Sardukar ;)

Det brukar gå bra så länge som det inte finns några rifle teams inom 15 cm :lol:
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
sardukar

Återgå till Spelrapporter