SU85or kostar för mycket för en MW tankowy och om det är tyskar du skall fightas med så kommer det bara att stå på +40 cm och missa hela tiden tills tysken plockar dem. T34/57orna kommer bara att guntankas och bli bort skjutna.
Nedan är en lista jag lyckades bra med förr i tiden. Sätt Maria i chefsvagnen för t34orna. I vanlig ordning för tankowy så gäller det att bränna på och utnyttja dubbel moven med t34orna på ett slugt sätt i öppnings skedet eftersom man bara kommer att förlora om hamnar i eldstrid på +40cm. Katys har aldrig funkat för mig i en tankowy, de kräver en bra rearguard för att funka.
Zis2orna är utmärkta sätt upp dem på en lång rad och även flytta dem framåt varje turn om så behövs, tysken kommer troligtvis att ha fullt upp med tanksen. Beroende på scenario så används även Zis2 orna tillsammans med pionjärerna och HQ Anti aircraft leaderless plutonen som en bastant rearguard. En rof på 12 bulor per turn är inte att leka med. Hvy mortar pinnar och ev tom slår ut saker o ting.
Jag brukade trycka upp sappers bak på T70s för att få fram dem, i bland även på t34orna nör de dubbelmovade, men det krävs is i magen samt mycket mätande för att få till det bra.
Recce BA64orna är guldvärda, skulle aldrig köra en Tankowy utan dem. Liten pluton för att var ryss så man får spela dem varsamt. Då de är jeep teams så brukar det gå bra.
Eftersom det är en turneringslista så är Maria given, så är det bara.
Det är t34orna som gör jobbet, jag brukar följa dem med t70 genom skogar etc och se till att man har command dis till t34orna. Sedan följer man efter i assult och gör "slingshoot" manövern så är saken biff.
HQ - 100p
t70 obr 1943
Anti aircraft
Maria Oktyabrskaya
Medium tankovaya company - 570p
9 x T34
Light tankovaya company: 270p
10 x t70 obr 1943
Tank destruction comp 130p
4 x Zis 3
Heavy mortar 100
4 x 120 -PM - 38