Ryssar och rök

Här diskuterar vi huruvida anfall är bästa försvar eller ej.
berfrund

Re: Ryssar och rök

Post by berfrund » Mon Oct 06, 2014 11:25 am

Det handlar mer om radiotäthet på förbanden en att de släpar med sig en haubits eller två...
Sen hade de flesta kompanier sina egna grantkastare.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

TheCrazySwede

Post by TheCrazySwede » Mon Oct 06, 2014 12:31 pm

sardukar wrote:Ryssarna har sin infiltrationsregel för att symbolisera hur de använde rök. Det är dock svårare att spela dem då de är så pass tacksamma mål.

En skum grej är att rök tycks försvinna från turneringar igen. I V2 var det mer vanligt än att skjuta spräng, sen försvann det då det inte är lika bra i V3 för att se börja används igen, fast då från direktskjutande kanoner. Jag såg ingen skjuta rök under SIF i år, men jag har inte koll på hur det såg ut på de andra borden.
Vaddå jag sköt ju rök till både höger och vänster! Annars får ju hästarna inte assaulta ;)
I hope no one minds but I have no intention of facing this sober..

Bobbovski

Post by Bobbovski » Mon Oct 06, 2014 2:46 pm

sardukar wrote:Ryssarna har sin infiltrationsregel för att symbolisera hur de använde rök. Det är dock svårare att spela dem då de är så pass tacksamma mål.

En skum grej är att rök tycks försvinna från turneringar igen. I V2 var det mer vanligt än att skjuta spräng, sen försvann det då det inte är lika bra i V3 för att se börja används igen, fast då från direktskjutande kanoner. Jag såg ingen skjuta rök under SIF i år, men jag har inte koll på hur det såg ut på de andra borden.
Jag använde rök åtminstone några gånger :)
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)

cicero

Post by cicero » Mon Oct 06, 2014 5:41 pm

Ebbe lille wrote:Nåja, det om detta. Ikväll spelade jag en strelk från rising sun mot ett finskt jääkäri-kompani. Jag hade tre fulla strelk-klumpar plus understöd och finnarna hade väl totalt 35 teams i hela sin armé, om man räknar hästarna som drog artilleriet. Under hela slaget avlossade jag 4 gevärsskott, och träffade inte med ett enda. Jag dödade inte ett enda team och förlorade bortåt 40 teams. Trots detta så vann jag matchen (!). Där behövdes i alla fall inte rök :D
Strelken skall inte skjuta den skall bara blöda långsammare än fienden. Anfaller du så är det infiltration och assult som gäller. Ett rejält batteri i ryggen brukar ha en enormt lugnande effekt.

KT är en mums bitar för en Strelk. Du behöver bara horda dem och assulta ( ja det spelar ingen roll om du ens kan slå igen pansaret" det hela handlar om att få KT att förlora sitt counter assult slag vilket han gör till sist, då är det slut.

Du borde egentligen ta kontakt Darth Sardukar för lite Strelk FU träning. Då han typ har slagit oss alla i FoW Sverige med sin Opolchenie hord flera gånger om.
/ Cicero
Göteborgs primafint, IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mek. listor. MW:kossacker & Panzerspäh LW: Gepanzerte o 2nd Household cav.
Moderator
15mm.se regler

Post Reply

Return to “Taktik”