Få bort infanteri

Här diskuterar vi huruvida anfall är bästa försvar eller ej.
Lt.Crow

Re: Få bort infanteri

Post by Lt.Crow » Mon Apr 15, 2013 8:57 pm

sardukar wrote:Lyft deras GtG, pinna med artilleri och MG-eld och lägg sen rök innan du assaultar för att se till att deras fausts/schrecks missar i defensive fire.
Måste inte rök bombardment skjutas först i rundan? Eller tänker du på direktrök?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Iztvan

Post by Iztvan » Mon Apr 15, 2013 9:29 pm

Direktrök. Observatör inom 40cm. Rök högra delen av plutonen, bomba vänstra delen för pinning, assaulta den högra rökta delen. Finns många lösningat! :-)
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

Sufyan

Post by Sufyan » Mon Apr 15, 2013 10:00 pm

Patch wrote:Du kan också vända på frågan, vad kan det nedgrävda infanteriet göra mot dig? Efter att du slagit ut hans kanoner och annat med at, så är svaret ofta att de inte kan göra något mer än att ligga och trycka i sina hålor. Är du då en hyggligt snabb spelare så hinner ni med många rundor, och några team per runda plockar du alltid, främst med art men även med .50. När fienden är lagom mör så assaultar du, gärna med inf om du har. Recce snabbar på processen, och är bra att ha.
Jag vänder tillbaka frågan: Behöver han göra något annat än att sitta GTG och skjuta defensive fire (Som inte röjer GTG)? Jag tror att t ex försvarande Fearless Vet MG teams med PFaust eller Bazooka nedgrävt i det öppna (så att anfallaren inte får naturlig concealment och måste förlita sig på 5:or eller 6:or för rökbombardemang) kan stoppa exakt vadsomhelst, spela roll om dom inte har råd med mycket support när allt dom behöver är att vara en oigenomtränglig köttmur.

Det enda man kan göra är att ha recce och många tärningar med FP2+ och hoppas på massor av 5:or och 6:or, och att motståndaren rullar många 1:or och 2:or. Kan tänka mig att FP2 bombardment med Staff team kan verka efter några rundor också, men det är inte alla listor man riktigt vill/kan dras med sådana batterin. Jag är inget fan av artilleri-batterin eftersom dom som högst orsakar en träff per team under plattan, bombardemang är inte lika effektiva i praktiken som dom ser ut på papper i FoW. Hög RoF = fler misslyckade saves = fler givande resultat.

Två eller tre übermensch infanteri-plutoner (FV Panzerfaust MG t ex) stoppar allt så länge dom inte blir frestade att skjuta eller röra sig i sin egna runda. Så länge dom inte gör ett sådant misstag tar dom nästan inga förluster under hela slaget eftersom fiendens vapen inte träffar och fienden lyckas aldrig ta sig in i närstrid. Jag jobbar på att klura ut bästa formationerna för att minska defensive fire samtidigt som jag får QoQ med mina Ryssar. Marsch-kolumn fungerar bäst hittils, men är långt ifrån säkert, och om artillieriet inte rangear in snabbt är slaget förlorat efter bara några rundor. Eldkastare har gått från att vara väldigt bra (v2) till absolut nödvändigt (v3) för mina ryssar. Att kunna träffa, pinna och döda på 4+ är det mest prisvärda och tillförlitliga sättet för mig att åstadkomma någon slags skillnad från runda till runda. För många gånger har jag spenderat två eller tre rundor i farozonen med kpistar, kulsprutor, raketartilleri och granatkastare men inget lyckas pinna plutonen. Med ryska eldkastare är oddsen så pass bra att man kan räkna med resultat oftare än inte.

Att gräva ut GTG veteraner är precis det problem som driver mig till vansinne och gör mig trött på spelet. Kan inte tänka mig att det skall behövas så många extrema tärningsslag för att uppnå även små resultat (ett enskiljt team kanske träffas på 5:or eller 6:or, och måste antagligen misslyckas med save på 1 eller 2, sen firepower på det). Jag har övervägt andra alternativ som att ignorera nedgrävda veteraner, men dom sitter oftast på objektiv och MÅSTE flyttas på. Om motståndaren inte har någon anledning att flytta sig är vi tillbaka på ruta ett och funderar på hur man skall göra för att döda/flytta på dom.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

Saaywhu

Post by Saaywhu » Mon Apr 15, 2013 10:15 pm

Om pansar bilar kan assaulta ut coka cola comwboys så vad är problemet?
-True story.
-Gaah, Bara för man säger True Story så betyder inte det att det är sant!
-True story.

Post Reply

Return to “Taktik”