ryska infiltrationsregler

Red ut och diskutera alla typer av regler och begrepp.
Post Reply
ludden68

ryska infiltrationsregler

Post by ludden68 » Sat Sep 19, 2015 8:58 am

Om jag sätter upp en infanteripluton på min tankpluton och infiltrerar den med Warrior Kapitan Dmitriy Loza, kan jag då göra ett "infiltrationsmove" med dem?
Mvh mats

Iztvan

Re: ryska infiltrationsregler

Post by Iztvan » Sat Sep 19, 2015 9:09 am

Det var så i v2 men jag är 99% att det är ändrat eftersom du då infiltrerar 2 plutoner. Jag tror du behöver sköna till spetznas för att infiltrera 2a plutonen. Intressant fråga blir då om man rullar en eller två tärningar för att se om infiltrationen blir avslöjad.
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

Amrtaka

Post by Amrtaka » Sat Sep 19, 2015 10:11 am

Du behöver infiltrera infet med Spetz plutonen.
Man slår 2 slag för att avslöjja infiltrationen (ett per enhet som infiltrerar).
Steffo wrote:Kolla t.ex. på den här snygga cowboysaren from cowboyshop.com

ludden68

Post by ludden68 » Sat Sep 19, 2015 12:16 pm

Angående spetnaz i plutonen , i listan står det att kapten Lova är en infiltrations"enhet", så jag tolkar det som att han infiltrera min tank pluton (utan uppsuttet) infanteri och de gör ett 0-40cm move precis som recce gör. ; )

Sufyan

Post by Sufyan » Sat Sep 19, 2015 3:01 pm

ludden68 wrote:Angående spetnaz i plutonen , i listan står det att kapten Lova är en infiltrations"enhet", så jag tolkar det som att han infiltrera min tank pluton (utan uppsuttet) infanteri och de gör ett 0-40cm move precis som recce gör. ; )
Ska vara lite petig och påpeka att Recce move är en gratis förflyttning med normal hastighet, medan Infiltration ger alla deltagande teams 40cm hastighet även om det är mycket högre än vad teamet vanligtvis kör, alternativt långsammare än vad t ex jeepar och wheeled kör på vägar. Infiltration är i många fall "bättre", men risken att tappa första rundan är också avsevärd.

Att göra två infiltrationer är lite väl riskabelt i mitt tycke, för när ena tärningen stannar på sexan har du antagligen mist alla fördelar och dina plutoner som stod uppställda med avsikt att maximera sina förflyttningar första rundan står med byxorna nere när nu istället motståndaren skjuter först.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

ludden68

Post by ludden68 » Sat Sep 19, 2015 7:32 pm

Men mina ryssar ska flytta striden från min sida imorgon ;)
Åsså hoppas jag på en tät terräng med få öppna ytor, så mina inledande förflyttningar undgår upptäckt.
"Ingen kommer ihåg en förlorare"

Post Reply

Return to “Regler”