EW

Här ställer vi frågor som 118 118 inte kan svara på.
Post Reply
Folklore

EW

Post by Folklore » Sun Apr 30, 2017 8:50 pm

Har tittat på de brittiska Desert rats lådor som släppts, och de lockar verkligen :D . Jag hade tänkt att skapa en EW New Zealand armé.
Eftersom jag har en jänkar armé så äger jag ingen EW bok. Finns det några av de nya eller kommande lådor som går att använda i EW? Eller är det Matilda som gäller.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan

Svensson

Re: EW

Post by Svensson » Sun Apr 30, 2017 9:07 pm

EW gäller väl fortfarande precis som LW. Hhellfire and back. Divisional cav squadron New zealand har honey stuarts. NZ inf har väl valentine istället för matildas.
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.

Threadhead

Post by Threadhead » Sun Apr 30, 2017 9:47 pm

Crusaders och Stuarts kan användas i EW. Har dock inte spontant koll på om någon av dessa kan användas som understöd till nyazeeländare. 25-pundare kan användas (eller proxas som 18/25-pundare, om man inte vill lägga löjligt mycket poäng på artilleri)
Blogg, för tillfället väldigt mycket Blood & Plunder och Chain of Command
http://foolinahat.blogspot.se/

Folklore

Post by Folklore » Mon May 01, 2017 6:29 pm

Tackar så mycket för svaren :) . Nu vet jag var pengarna som blir över denna månad går till(blodpudding till lunch och middag i några veckors tid) :D . Honey Stuarts tror jag släpps den 20:e eller så denna månad.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan

Svensson

Post by Svensson » Mon May 01, 2017 6:47 pm

£ 17.96 för fem PSC honey på wayland dock har de sålt slut allt nu. Kan du köpa lite rårörda lingon och salt till din blodpudding rör mellanskillnaden :)
Kulturkommissariatet är väl de enda inrikes ÅF som faktiskt försöker ha PSC i lager.
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.

Stakka

Post by Stakka » Tue May 02, 2017 12:21 pm

Något jag brukar försöka utnyttja efter bästa förmåga är kompatibilitet mellan tidsperioderna i FoW, Stuarts är ju ett grymt exempel på sådant, lika funkis i EW som i MW. På så vis kan du expandera dina möjligheter utifrån befintliga listor, du behöver inte en ew-öken och en mw-öken för britterna utan har en generell brittisk ökenlista.
Samma sak funkar ju fint när de byter ut boys at-rifle mot PIAT (i övrigt är ju utrustningen identisk, kanske något fler smg mot krigsslutet), en generell infanterist i brun uniform som kan vara i Italien 1943 eller vid Östersjökusten i maj 1945.
Spelar listor som har mission tactics utan att tala tyska.

Folklore

Post by Folklore » Wed May 03, 2017 7:59 am

Tackar för svar.

Hittade av slump fem Honey Stuarts för om jag minns rätt 150, vilket är ett bra fynd :).

Vet inte om Montys lådan är värd att satsa på? Eftersom man behöver kompletera med två st. 25 pundare och några Grants.
Genghis Khan

Post Reply

Return to “Nybörjarfrågor”