Är storhetstiden över?

Här ställer vi frågor som 118 118 inte kan svara på.
sardukar

Re: Är storhetstiden över?

Post by sardukar » Tue Apr 25, 2017 4:06 pm

Iztvan wrote:Men vad fanken, har ni ett dolt forum där ni smyg-ninja-postar?!? Inte konstigt att man tror att 15mm.se är dött! :lol:
Jag skrev om det 2014 i samband med att jag uppdaterade forumreglerna

Ändring av forumreglerna
sardukar wrote:En av forumreglerna har justerats till följande:
Föreningstjafs
Vi accepterar inget föreningstjafs i de publika sidorna. Det går dock bra att beställa en egen kategori på forumet och som endast är synlig och tillgänglig för en specifik förening eller grupperings medlemmar.
Vi erbjuder föreningar och grupperingar att mot en avgift beställa egna forumkategorier för att där kunna diskutera sådant som alla inte behöver ta del av. Det finns sedan många år en sådan gruppering för ETC-deltagarna, men den är och kommer förbli avgiftsfri då det står alla fritt att delta i ETC.

Kontaka en admin eller moderator för mer information om hur du beställer din egen kategori.

Iztvan wrote: Jag röstar definitivt för att 15mm accepterar andra skalor, det är ju "on topic" tycker jag. Historiskt eller med historisk koppling (tex wierd war) är ok med mig i alla fall.

Även om det är internt föreninssnack så syns det ju att folk spelar - speciellt viktigt om någon flyttar till Stockholm!

Själv ska jag får tummen ur och göra lite inspirationspostningar inom kort!
Med tanke på att jag är den enda aktiva moderatorn på forumet är det inte allt för svårt att smyga in spel i andra skalor, men när det gäller GW-spelen bör de diskussionerna definitivt hållas borta då de har en tendens att ta för mycket plats. Svenska40k.se räcker mer än väl för att täcka eventuella behov som finns rörande diskussioner om de spelsystemen. 15mm.se skapades för att i första hand samla och organisera FOW-spelare samtidigt som andra system fick utrymme. Observera att det skrivs väldigt lite om dem i jämförelse med FOW.

Vilka andra spel är det ni vill diskutera? Dust? Warmachine? Dystopian Wars? Jag kan ändra reglerna rörande skala och skapa en ny kategori för övriga skalor, men det bör diskuteras i en ny tråd istället för här.
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler

berfrund

Post by berfrund » Wed Apr 26, 2017 8:58 am

SAGA, Chain of Command, Bolt Action, Blackpowder är det flera hos oss som lirrar i 28mm
sen har vi Cold war commander i 6mm

Alla dessa spelen går att köra i 15mm vilket jag har arméer för men många envisas att köra de i 28mm då de flesta andra gör så.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Yote

Post by Yote » Wed Apr 26, 2017 1:17 pm

berfrund wrote:SAGA, Chain of Command, Bolt Action, Blackpowder är det flera hos oss som lirrar i 28mm

Alla dessa spelen går att köra i 15mm vilket jag har arméer för men många envisas att köra de i 28mm då de flesta andra gör så.
När jag läste det här inlägget, så blev jag spontant positivt inställd. SAGA är t ex ett spel jag funderat på att testa, men det har inte blivit av.
Utifrån min reaktion här, så tänker jag att kunna aktivt läsa om olika spel på forum såsom det här kan lätt hjälpa till att fånga folks intressen för dem, vilket också skulle generera mer aktivitet här.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

Threadhead

Post by Threadhead » Wed Apr 26, 2017 1:33 pm

berfrund wrote:SAGA, Chain of Command, Bolt Action, Blackpowder är det flera hos oss som lirrar i 28mm

Bortsett från dessa (SAGA är det mest intressanta där för mig), skulle man kanske också kunna ha "övriga historiska spel i olika skalor", för allt som inte faller in under detta (40k och dylikt kan dra åt h-vete, fortfarande ;) )? (Nej, detta är inte för att lura in folk i 28mm pirat-spel... eller inte bara, i alla fall)
Blogg, för tillfället väldigt mycket Blood & Plunder och Chain of Command
http://foolinahat.blogspot.se/

kingkongen

Post by kingkongen » Wed Apr 26, 2017 5:46 pm

En god ide Andreas.
Om det inte blir allt för stora ramaskri på skalan hade det ju varit gott att ha ett "övriga historiska spel i olika skalor"
Det finns ju en del "gamla uvar" man springer på, på facebook som lirar ex SAGA...kul om dom hittar tillbaka hit med kanske?

Det kan ju vara så att man får lite fart på forumet igen...som i sin tur leder till att folk sneglar in till det enda som gäller (FOW) :D förr eller senare?

sardukar

Post by sardukar » Wed Apr 26, 2017 7:53 pm

kingkongen wrote:En god ide Andreas.
Det är inte okej att tilltala någon med något annat på forumet än deras användarnamn, detta då det är sjukt förvirrande :evil:

För övrigt har jag skapat en ny kategori för övriga skalor. Se till att fylla den med något bra.
Moderator
15mm.se regler

Ajo79

Post by Ajo79 » Wed Apr 26, 2017 7:58 pm

Om man vill visa bilder på sina verk i andra skalor än 15mm, vars ska de hamna då?

I min bok hade det inte behövt vara så detaljerat med underkategorier som det är nu, men jag ser du använde mallen. En hade räckt för mig, visst, lite plottrigt med allt i samma men jag tror vi inte svämmar över ändå med poster.

Bra att det händer nått ändå! *tummen upp*
American Infantry - ToD
American Infantry & Tanks - LW
German SS Gepanzerte & Panzer -LW
Australian Infantry - EW
"We are not retreating — we are advancing in another direction." Gen. Douglas MacArthur

kingkongen

Post by kingkongen » Wed Apr 26, 2017 9:05 pm

Sorry.... :oops: Threadhead skulle det stå.

sardukar

Post by sardukar » Thu Apr 27, 2017 7:15 pm

Ajo79 wrote:Om man vill visa bilder på sina verk i andra skalor än 15mm, vars ska de hamna då?
Överraska mig ;)
*EDIT*
Jag ångrade mig. Gör inte det. Publicera dem i galleri eller WIP beroende på vad som passar bäst.
Ajo79 wrote: I min bok hade det inte behövt vara så detaljerat med underkategorier som det är nu, men jag ser du använde mallen. En hade räckt för mig, visst, lite plottrigt med allt i samma men jag tror vi inte svämmar över ändå med poster.
I fornstora dar skrevs det över 100 inlägg per dag varav jag stod för en fjärdedel. Det blev svårt att följa med samtidigt som snarlika saker diskuterades i olika trådar. Med den aktivitet som finns nu skulle det räcka med en en tråd i en kategori, men det tar tid att skala upp igen.
Ajo79 wrote: Bra att det händer nått ändå! *tummen upp*
Jag behöver hålla mina adminkunskaper vid liv på något sätt, så det är bra att det händer något ;)
Moderator
15mm.se regler

sirjohann

Post by sirjohann » Tue May 09, 2017 6:16 am

Jag är en av dem som är inte så bekant med den har forum. Jag är mest en fb person. Det sagt är den har sortens forum mycket bättre för mer långt gående discussioner och saker som ska vara mer permanent. Jag gick med i OSS idag faktiskt men bör i uppsala. Där spelar vi flames på fredagar I butiken fantasia. Vi har för tur på bordarna där från 16:00 varje fredag. Det finns så klart en fb sida för organisering som heter Flames of war and team Yankee i uppsala. Det är en oppen grupp som jag är moderator för.
Tyskar ew mw lw
Ryssar ew mw lw
Italien ew mw
Usa mw lw
Austraila ew mw
Britter ew mw
Team yankee: Soviet, West german, East german, and Americans. A few hundred Points of each. All painted and ready to rock.

Post Reply

Return to “Nybörjarfrågor”