Nu stänger BFs forum

Tråden för övriga ämnen och allmänt snack.
Post Reply
Sufyan

Nu stänger BFs forum

Post by Sufyan » Thu Mar 15, 2018 4:58 pm

Idag är det meningen att Battlefront ska plocka ner sitt officiella forum. Det verkar vara oklart vad som händer härnäst, t ex om dom kommer att hänvisa kunder till ett eller flera andra ställen att diskutera deras spel.

Jag har inga starka känslor kring detta. Forumet har funnits på gott och ont. Det kanske är en förlust för spelen, men jag tror också att det kan vara nyttigt att inte ha ett "officiellt" forum där Phils tankar blir halvt kanoniserade som spelregler. Att folk blir mindre rädda för husregler och kreativa lösningar. BFs nyare spel befinner sig också i epoker och platser där politik och religion inte är lika enkelt att hålla på en arms avstånd för en del besökare.

Kanske en mer praktisk anledning att stänga ned forumet är för att det är trasigt (sökfunktionen har inte fungerat på runt 10 år) och det är bundet till en hemskt förlegad webdesign. Att administrera sidan och moderera forumet är kanske mer besvär och risk än det är värt.

Tankar kring detta? Jag vill vara positivt inställd till förändringar, så jag vågar tro att det är nyttigt att stänga det officiella forumet. Kommer inte att sakna det hursomhelst.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

Tilioch

Re: Nu stänger BFs forum

Post by Tilioch » Thu Mar 15, 2018 6:04 pm

Jag har aldrig varit på forumen, och har mest hört rätt illa saker om det. Så för min del gör det varken till eller från.
Det är bättre också om nu dekret från designers kommer via hemsidan och dokument av olika typer på denna än några poster i ett forum.
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting

berfrund

Post by berfrund » Thu Mar 15, 2018 7:41 pm

För min del ingen förlust!
De var en tid då man hängde där näst intill var dag men så många som skriker ut sin ångest över de ena eller de andra har jag aldrig varit med om förut...

För min del så kommer jag mest sakna målnings trådarna och de med terräng idéer men sådant kommer och går på annat håll!
Men de som glädjer mig mest är att äntligen så är den största källa till bråk om regler död leve 15mm.se där man klarar av att diskutera regelfrågor utan att behöva se sig om när man är ute och går... :|
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Sufyan

Post by Sufyan » Thu Mar 15, 2018 9:51 pm

Såg nu att man tänker använda facebook som officiell ersättare av forumet.

Jag vill rulla ögonen. Det här är en sorglig syn på samma sätt som när morsan säger att hon ska leta efter en tom CD att bränna så att hon kan visa några foton.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

Ulfast

Post by Ulfast » Fri Mar 16, 2018 11:43 am

Jag har använt forumet lite grann och tycker det är trist att den försvinner, fanns några sjyssta personer som alltid hjälpte med bra svar. Samtidigt så använda jag det inte och som flera av ni andra sa, så fanns det många negativa personer också.

Facebook är väl ok men inte mer än så. Förhoppningsvis så kanske det blir mer fart här istället :)

Ajo79

Post by Ajo79 » Fri Mar 16, 2018 1:26 pm

Periodvis har jag läst BFs forum rätt mycket. Vart en del av daily procedure så att säga. Forum är ju på väg ur tiden dock och BFs har ju vart omodernt i 10 år snart känns det som.

Reddit gillar jag, osäker om det finns nått aktivt där om Flames of War.

Facebook är smått meningslöst som vettigt diskussionssätt. En topic i taget funkar det till, men som ersättning för ett forum, o nej! Sedan korspostar folk sina saker i minst 2-3-4 grupper man är med i så man får se samma saker hela tiden.

Tar man sig tiden och klickar in sig på varje grupp och inte bara läser i sitt "standard flöde" blir det aningen bättre.

Får väl se om BF går ut med nått nytt eller om de pushar för sin officiella FB-grupp (för det finns väl en sånn?)

Jag röster iaf på Reddit, hade vart bra om de la sina officiella topics där.
American Infantry - ToD
American Infantry & Tanks - LW
German SS Gepanzerte & Panzer -LW
Australian Infantry - EW
"We are not retreating — we are advancing in another direction." Gen. Douglas MacArthur

Post Reply

Return to “Allt mellan himmel och jord”