Tredje Riket Höll

Gamla trådar om turneringar.

Tredje Riket Höll

Inläggav AvonD » mån jan 26, 2015 8:42 am

Det blev ju inte riktigt som planerat..."Tredje Rikets Fall" blev "Tredje Riket Höll". Det blev en kungstiger för mycket för de allierade, när röken hade lagt sig stod tysken med segern 44-40.

Lag-turneringen slutade dock med allierat på topp...
1. Vidar-Iztvan 16p
2. Wille-Patric 12p
3. Löwe-Magnus 11p

Par turneringen var ett lyckat koncept. Med några tweak som Higher Command, moral regler och trap teams :twisted: blev det nog ett par överasknigar även för den rutinerade FOWspelaren. Ryktet säger att undertecknade redan funderar på nästa event. Inget bestämt men maj, MW och 2-dagars (2+2) är lågoddsare.

Har ni några tankar om helgen (för eller emot) eller några tankar inför nästa event (gäller även dig som inte var med) får ni gärna skriva det i tråden.

Lag "Banjo" tog med sig gitarr.
Bild

Finbesök från Yggdrasil...
Bild

Lyckligt ovetande, snart brinner det en Super Pershing.
Bild

Bild

Bild

Bild

...och från Kinna.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jagdtiger brinner...
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

...Jagdtiger brinner igen!
Bild

Bild

Tack för oss!
Berna och Andreas
AvonD

Re: Tredje Riket Höll

Inläggav berfrund » mån jan 26, 2015 9:06 am

Kul med redig gäng bilder!

Löwe är riktigt vacker med blomman ;)
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav Stakka » mån jan 26, 2015 9:27 am

Fina bilder och grymt arrangemang!

Parspel funkade lysande och twistarna gjorde det hela väldigt kul. Avslappnad stämning och trevliga bord.

Kan konstatera att mina och Eriks 10p räckte ganska långt upp i listan! Inte illa för ett inte särskilt koordinerat par där den ene inte spelat tyskar mer än en handfull gånger.

2+2 slag är bra, det är slitsamt att leka med gubbar, inte många kloka tankar tänks efter en heldag FoW.

1-3 maj tycker jag är fina datum.

När ni säger mw, tänker ni då mw som i öster eller på varmare breddgrader?
Spelar listor som har mission tactics utan att tala tyska.
Stakka

Inläggav Svensson » mån jan 26, 2015 10:49 am

(+)Bra lokaler. Nära till parkering och kort promenad för mat/butik. Bra luft i lokalerna, ovanligt bra luft för figurspelssammanhang.

(+/-) Publicera listorna innan arrangemanget. Finns argument för och emot.

(-) Sysselsätta de som spelat klart. Spelarna skulle kanske kunna satsa inspelade VP och spela extraslag? Kanske kunna ha alternativet att gå ned och spela med ena spelarens halva för att sänka speltiden. Hinner de inte spela klart förlorar båda paren insatsen. Kan ge en extra twist?
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.
Användarvisningsbild
Svensson

Inläggav Iztvan » mån jan 26, 2015 2:03 pm

Tack för grymt kul turnering. Jag hoppas på mer sånt här i framtiden. Kul som tusan att spela trained amerikaner också, hmm...

Lite surt att onda sidan segrade dock. Lämnar utrymme för en östfrontsvarsion... ? ;-)

Annars låter Mid War himla kul också, speciellt om det görs lite mer avgränsat ungefär som i lördags.
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu skrev:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.

(obs humor)
Användarvisningsbild
Iztvan

Inläggav Erik G » mån jan 26, 2015 11:29 pm

Jag är mycket nöjd, jag har ju länge velat ha en "äkta" parturnering. :)
Det var riktigt bra lokaler för det antalet pers.
Jag hade tre riktigt roliga slag, särskilt cauldron mot Axelsson/Svensson, den var precis så rörig som en gryta ska vara (trots att Super pershingen lyckades skjuta ut min Jagdtiger... :evil: )
De varma mackorna satt där de skulle, och som Stakka nämnde så skäms vi inte över poängen heller :D Bra jobbat Stakka, nu är det dags att skaffa egna Panzer IV:or. :twisted:

Jag ser fram emot mer av detta, MW blir kanon, eftersom jag missar FoW på Gothcon.

Stort tack till Berna och Dilot.
Tyskar: MW/LW ca 8600 p.
US: LW ca 5000 p. MW ca 3300 p
Bygger på Finnar: EW: ca 1500 p MW/LW ca 2800 p
Användarvisningsbild
Erik G

Inläggav lonegunman » tis jan 27, 2015 5:57 pm

Jag kan bara instämma i berömmet ovan. Jag hade tre riktigt roliga omgångar där två av slagen avgjordes av sista tärningsslaget i spelets sista minuter.

Någon måste photoshoppat korten - vi ser ju trevliga ut allihop!
lonegunman

Inläggav kingkongen » ons jan 28, 2015 8:22 am

Grymt kul med bilder...tumme upp för det! (Gör mig ännu mer ledsen över att jag inte kunde vara med)

MW e ju kul...så absolut.

Parturnering känns ju som ett mysigt format

2+2 matcher känns ju avslappnat och bra..(Kanske ngt åt det hållet man kan fundera på till kommande Gothcon, så folk hinner lira annat :roll: )
kingkongen

Inläggav Iztvan » ons jan 28, 2015 8:57 am

kingkongen skrev:2+2 matcher känns ju avslappnat och bra..(Kanske ngt åt det hållet man kan fundera på till kommande Gothcon, så folk hinner lira annat :roll: )

Jag, Vidar, Erik och Stakka satt i bilen på väg hem och snackade om parturneringen, Gothcon, olika perioder och att olika människor har olika mycket/lite tid att lägga på turneringar. Vi fick en intressant idé, bara brainstorm, att lägga upp en turnering (t.ex. GC) så här. Man har tre helt separata turneringar på olika dagar. EW dag 1, MW dag 2 och LW dag 3. Man kan vara med i vilken/vilka turneringar man vill. Varje dag har en vinnare, och dag 3 koras en total vinnare etc.
Så då kan folk köra en endagars, gejma galet i 3 dagar, eller något mitt emellan. T.ex. brädspel dag 1, Bolt Action dag 2 och FoW dag 3. Eller vad man nu vill.

(har för mig att vi fick idén från WWPD inte kom på den själva)
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu skrev:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.

(obs humor)
Användarvisningsbild
Iztvan

Inläggav Steffo » ons jan 28, 2015 10:53 am

Kan inte sluta titta på bilden av team banjo. Fantastisk bild öppen för så många tolkningar. Mona Lisa-smile, sugröret, headphones...
På målningsbordet: BFaS
Bushido: Ito Clan
BFaS: Kingdom of Sweden
LW: US AR
MW: US Tanks/AR
EW: DAK Leichte Pioneers
Användarvisningsbild
Steffo

Nästa

Återgå till Tidigare turneringar