LinCon - Ris och ros

Gamla trådar om turneringar.

LinCon - Ris och ros

Inläggav Rapax » mån maj 13, 2013 1:08 pm

Så var LinCon avklarat, och så även FoW-kampanjen däri. Eftersom detta var första gången jag var huvudarrangör för ett FoW-arrangemang så är jag extra intresserad av vad folk har att säga. Fire away.

Det var även elddop för kampanjsystemet, så det mottar jag gärna specifika åsikter om hur det kan förbättras. Detta görs i separat tråd: http://www.15mm.se/forum/viewtopic.php?f=68&t=5571

Jag vill också passa på att tacka medarrangörer Mattias och Jonni för gott utfört arbete, samt LBK för utlåning av terräng.
Ungern/Rumänien: pansar
Amerikaner: mekaniserat
Tyskar: allt möjligt
Användarvisningsbild
Rapax

Re: LinCon - Ris och ros

Inläggav Stakka » mån maj 13, 2013 6:29 pm

Stort tack föra arrangemanget!

+ Rymliga, väl ventilerade och väl tempererade lokaler.
+ Bra flyt i kampanjen, bra information samt funktionella regler.
+ Trevliga medspelare och motståndare.
+ Kul initiativ.

- Lite snålt med information inför.
- Lite snålt och långsamt att få svar på frågor inför.
Spelar listor som har mission tactics utan att tala tyska.
Stakka

Inläggav Bobbovski » mån maj 13, 2013 9:33 pm

+ Bra lokaler
+ Bra med information under själva kampanjen
+ Trevliga arrangörer/spelare & trevlig stämning överlag
+ Kul val av kampanj (började spela Brittiska paras för att spela i Market garden, så det var kul att äntligen få göra det)
+ Bra att tiderna för när nästa turn skulle börja fanns tydligt uppskrivna så att man kunde slinka iväg och hämta té/gå på toa/shoppa/äta efter att man var klar med sin turn.

- Dålig info innan kampanjen började, kampanjreglerna publicerades i sista sekunden och det tog långt tid innan man fick svar på frågor
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)
Användarvisningsbild
Bobbovski

Inläggav Larbo » tis maj 14, 2013 11:19 am

+Kartorna med bordets relevans för kampanjen.
+Objektiven med lastbilar som representerade supplies.
+Kampanjspel istället för turnering (kul med omväxling).
+Ljudmiljö och ventilering (blev inte slut i huvudet som jag alltid annars blir).
+Tid att umgås (kommer in på minus också) att sitta längre tid vid samma bord med samma personer gav tid att umgås, vilket var trevligt.
+Som vanligt trevliga spelare och god stämning (behöver man snart inte nämna längre för det är som självklart).
+Jag fick möjlighet att komma lite senare på lördagsmorgonen och orkade därför mer.
+Flexibla spelledare som ändrade reglerna när det behövdes (för få pionjärer -> infanteri kan spränga broar)

-Samma "turn" vid alla bord gjorde att komplexa strider kanske blev stressiga och andra utdragna (mer om det och potentiell lösning i kommentarer om kampanjsystemet.
-lite för få spelare och för många avhopp
-för lätt att få in flyg / för svårt att stoppa det. Avgjordes på om det fanns integrerat AA i listan när andra faktorer kunde påverkat. Men detta kommer det mer om i kampanjkommentarerna.
-svåröverblickad information på forumet inför kampanjen.

Jag hade en kul helg och är glad och sugen på spela mera.
Larbo

Återgå till Tidigare turneringar