Förslag på en förändring.

Kom med synpunkter och önskemål om forumet.
MAGNUM.75

Förslag på en förändring.

Post by MAGNUM.75 » Wed Sep 09, 2009 1:02 pm

Finns det inte en möjlighet att man ändrar lite i forumet.
Det jag tänker på är under "spel" så finns det en massa delar.Finns det inte möjlighet att ta bort undermenyn där man kan välja spelsystem. Det känns almänt som att en egen del hade räckt till dessa spel.
Jag menar nu måste man trycka först armelistor sedan välja system och det känns som att det kan man ta bort.
Bar ett förslag för att göra forumet smidigare.
Mvh MAGNUm.75
MAGNUM.75/Delgivare

Mattias H

Re: Förslag på en förändring.

Post by Mattias H » Wed Sep 09, 2009 4:38 pm

En tanke som jag stödjer till 100%.
Now I understand everyone's shit's emotional right now. But I've got a 3 point plan that's going to fix EVERYTHING.

Number 1: We've got this guy Not Sure. Number 2: He's got a higher IQ than ANY MAN ALIVE. and Number 3: He's going to fix EVERYTHING.

Berna

Post by Berna » Wed Sep 09, 2009 8:37 pm

Instämmer med föregående skribenter.
Matcher spelar man i warhammer, i Fow spelar vi slag!

Sufyan

Post by Sufyan » Thu Sep 10, 2009 10:26 am

En bra idé. Om det finns forumsektioner som inte används kan det vara en tanke att strukturera om forumet. Jag säger inte det här på ett nedlåtande sätt men det här är inget högtrafik-forum, det kanske blir under 10 inlägg per dag, så det behövs inte så många sektioner egentligen.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.

cicero

Post by cicero » Thu Sep 10, 2009 10:30 pm

Vi får återkomma om detta. Det var en tanke vi hade redan från början. Claudio som har hand om vår webbdesign får kika på vad som kan göras.

Tanken är ju att vi vill få igång diskussioner i fler 15mm system än bara FoW. Jag/vi hade ju hoppats på att ni alla även var intresserade av DBA, FoG etc..? Vet inte om folk är blyga eller om ingen här spelar något annat 15mm spel än FoW ..?

Tycker ni att det är jobbigt att behöva klicka en gång extra för att komma till FoW delen?

Har ni prövat knapparna längst upp? dvs: * Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar
/ Cicero
Göteborgs primafint, IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mek. listor. MW:kossacker & Panzerspäh LW: Gepanzerte o 2nd Household cav.
Moderator
15mm.se regler

Mattias H

Post by Mattias H » Thu Sep 10, 2009 11:16 pm

Jag lägger ingen värdering i spelsystem, jag är säker på att att det finns många roliga system.

Förslagen är baserade på aktivitet och logistik.

Ja, jag skulle tycka det var mycket bekvämare att slippa klicka förbi de där extra stegen, speciellt när jag sitter på jobbets sega datorer. Och jag föredrar personligen den överblick jag får genom att klicka mig fram via de olika forumsdelarna.
Now I understand everyone's shit's emotional right now. But I've got a 3 point plan that's going to fix EVERYTHING.

Number 1: We've got this guy Not Sure. Number 2: He's got a higher IQ than ANY MAN ALIVE. and Number 3: He's going to fix EVERYTHING.

Steffo

Post by Steffo » Fri Sep 11, 2009 7:28 am

När ett subforum innehåller mindre än 10 trådar ska man nog ifrågasätta det. Sedan kan man nog slå ihop t.ex. aktuella turneringar med tidigare turneringar då trådar ang. turneringar som är överstökade kommer ju sjunka undan när de blir inaktiva.
cicero wrote:Har ni prövat knapparna längst upp? dvs: * Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar
Jag använder i stort bara funktionen visa nya inlägg förutom när jag ska posta och nackdelen med nuvarande system är att alla rader som kommer har infon
Topic title
av bblabla » fre sep 04, 2009 12:0o pm i FOW - Flames Of War
dvs det framgår inte om det är ett galleri eller en regelfråga om inte tråden har en väldigt tydlig titel.
På målningsbordet: BFaS
Bushido: Ito Clan
BFaS: Kingdom of Sweden
LW: US AR
MW: US Tanks/AR
EW: DAK Leichte Pioneers

MAGNUM.75

Post by MAGNUM.75 » Fri Sep 18, 2009 3:40 pm

Hur går det?;)
Om det är förstor jobb så förstår jag att det blir jobbigt men annars tycker jag nog det bör genomföras.
Verkar inte ha kommit upp några vettiga anledningar att bevara nuvarande upplägg.
Vet att det är fler än de som har skrivit i denna tråd som tycker likadant.
Mvh lille MAGNUM.75
MAGNUM.75/Delgivare

claudiomarino
Site Admin

Post by claudiomarino » Fri Sep 18, 2009 3:42 pm

Vi återkommer så snart vi diskuterat saken i full styrka.

Cassarus

Post by Cassarus » Thu Sep 24, 2009 11:13 pm

Jag kan väl bara instämma med de andra. det är helt ok som det ser ut nu om man bara ska kolla en tråd, men när man hela tiden måste sitta och välja spelsystem blir det lite irriterande. och ja internet användare är lata :lol:
Mid/Late: Guards rifle company
Late: 101. Schwere SS-panzerabteilung.
Late: Das Reich SS Panzergrenadierkompanie.

Post Reply

Return to “Information om forumet”