Geografisk indelning alternativt möjlighet att bilda grupper

Kom med synpunkter och önskemål om forumet.
Post Reply
Borteus

Geografisk indelning alternativt möjlighet att bilda grupper

Post by Borteus » Sun Jun 03, 2012 8:51 pm

Hej,

Jag ser att liknande förslag tidigare tagits upp men tänkte lyfta det jag med. Ifall man införde lokala delforum på 15mm så skulle det bli enklare för medlemmarna att organisera möten osv. Det skulle dessutom skapa incitament för fler att aktivera sig här då det kan bli det självklara valet för att kommunicera med lokala spelare. Vet att de grupper som spelar Flames of War som jag känner idag kommunicerar via Facebook t.ex.

Självklart förstår och respekterar jag problemet med att skapandet av en massa lokala delforum riskerar att göra helheten svåröverskådlig. Förstår också om det finns tveksamheter kring huruvida aktiviteten kommer att vara i de olika delforumen. Det första problemet tror jag går att implementera genom skapandet av forumgrupper där man som användare kan aktivera/deaktivera ifall man vill se delforumen i indexet eller ej. (eftersom jag inte kan någon php-kung fu beaktar jag inte hur enkelt/svårt det är att genomföra)
Det andra problemet måste man nog se som en utmaning. Det kommer ta tid att etablera funktionen och närvaron i de olika delforumen men om man ger det sin tid att växa tror jag lösningen kan bli riktigt bra.
Finland ≈ 1750 LW (Jääkarikomppania)
Storbritannien ≈ 1000 LW (Canadian - 12th Manitoba dragoons)
Tyskland ≈ 3000 LW (Gebirgsjäger, panzer)

berfrund

Re: Geografisk indelning alternativt möjlighet att bilda gru

Post by berfrund » Sun Jun 03, 2012 9:40 pm

Näää de är rätt kul att se va andra gör och att se vart de är på väg mm... fått väldigt mycket inspration av andra här på forumet!

Föreningsbiten har vi tagit genom PM, e-post, facebook funkar bra så.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

LÖWE

Post by LÖWE » Mon Jun 04, 2012 11:54 am

Jag är osäker på hur stort detta behov är egentligen...BFs forum har ju klarat sig utan regionsuppdelning och det skall ju täcka hela klotet...

Sedan är ju 15mm tänkt att vara föreningsoberoende (för att slippa föreningspolitik) så i nuläget är det förmodligen inte aktuellt att skapa subforum för olika föreningar...ett bra tips kan vara att skapa ett eget forum som du länkar i din signatur om du vill sprida regionell/föreningsinformation...

Personligen upplever jag att "kontaktförmedlingsbiten" (dvs "jag kommer från x, vilka kan jag lira FOW med") fungerar bra som det är idag...vi har ju trots allt bara ca 420 medlemmar att administrera och av dessa är nog endast ett 100tal aktiva...

men för att förtydliga om jag missuppfattat något:

Är det en uppdelning i forumet efter län..? eller förening..? tänker du att det skall vara lösenordsskyddade forum..?

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Svensson

Post by Svensson » Mon Jun 04, 2012 4:10 pm

Se detta som en möjlighet att få in pengar till driften av forumet. En privat del av forumet skall naturligtvis kosta pengar...
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.

Borteus

Post by Borteus » Mon Jun 04, 2012 4:14 pm

En geografisk indelning. Lämpligast är att det startas efter efterfrågan - onödigt att ha ett delforum för Norrbotten om ingen aktiv spelare finns där.

Jag tror inte heller på föreningsforum just för att undvika föreningspolitiken och eftersom 15mm ska vara ett allmängods snarare än en samlingsplats för olika aktörer - som du själv nämner.

Det jag tog upp var ett exempel på hur man skulle lösa det utan att göra forumet svåröverskådligt. Lösenord ser jag inget behov av, då kan man lika gärna starta ett eget forum.

Nej funktionen jag tog upp var en möjlighet att aktivera/deaktivera vilka forum man ser i forumindexet. Vet man att man inte är intresserad av det som diskuteras i forum x kan man enkelt göra den "osynlig".
Finland ≈ 1750 LW (Jääkarikomppania)
Storbritannien ≈ 1000 LW (Canadian - 12th Manitoba dragoons)
Tyskland ≈ 3000 LW (Gebirgsjäger, panzer)

Post Reply

Return to “Information om forumet”