Ny Kategori på Historia ?

Kom med synpunkter och önskemål om forumet.
Eng

Ny Kategori på Historia ?

Post by Eng » Wed Feb 16, 2011 11:04 am

Jag skulle vilja ha en ny Kategori. Funderar på att den bör nog ligga under Historia, som det är nu ligger det WW1 och WW2 där, men om jag vill ställa fråger om hussarers uniformer under napoleon eran eller hur flagger och bannéer såg ut under Kalle dussins krig saknar jag en bra tråd för detta. Eller så kanske det är bara jag som missat vart det skulle passa in... hehe

Det borde nog finnas en historie tråd för lite mera. Sen vet jag inte hur man skall dela upp det ?
Antiken, medeltiden, renässansen, 17-1900 tal, WW1, WW2, modern tid ?

sardukar

Re: Ny Kategori på Historia ?

Post by sardukar » Wed Feb 16, 2011 12:55 pm

Eng wrote:Det borde nog finnas en historie tråd för lite mera. Sen vet jag inte hur man skall dela upp det ?
Antiken, medeltiden, renässansen, 17-1900 tal, WW1, WW2, modern tid ?
Det låter som en lysande idé :)

Räcker de kategorierna, eller behövs det fler?
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler

Aquahog

Post by Aquahog » Thu Feb 17, 2011 1:42 pm

Hypotetiska konflikter i nära framtid går in under modern tid? (Typ Iran-US, Kina-Taiwan o.s.v.) Inte för att skapa kategorier bara för sakens skull och sedan ha dem tomma utan trådar men nyfiken.
EW Kompania Czolgów Polska
MW Canadian Rifle Company

sardukar

Post by sardukar » Thu Feb 17, 2011 1:49 pm

Aquahog wrote:Hypotetiska konflikter i nära framtid går in under modern tid? (Typ Iran-US, Kina-Taiwan o.s.v.) Inte för att skapa kategorier bara för sakens skull och sedan ha dem tomma utan trådar men nyfiken.
Hmm...
Om det inte har hänt är det inte historia och bör därför inte finnas där över huvudtaget. Historiesektionen gäller saker som har har hänt och information om de som deltog. Däremot bör information om Irans försvar finnas under modern tid.
Moderator
15mm.se regler

widgren

Post by widgren » Thu Feb 17, 2011 3:17 pm

om man ändrar "historia" till "epoker/eror" eller "historiska epoker/eror" man kan, enligt mig, ha en "hypotetiska konflikter" mapp där med. det spelas väl nästan bara sådana?

cicero

Post by cicero » Thu Feb 17, 2011 3:43 pm

Låt oss se hur intresset ser ut innan vi skapar en massa kategorier. Är det så att det finns ett brinnande intresse för "what if" scenarion så blir det en kategori.
/ Cicero
Göteborgs primafint, IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mek. listor. MW:kossacker & Panzerspäh LW: Gepanzerte o 2nd Household cav.
Moderator
15mm.se regler

sardukar

Post by sardukar » Thu Feb 17, 2011 4:00 pm

widgren wrote:om man ändrar "historia" till "epoker/eror" eller "historiska epoker/eror" man kan, enligt mig, ha en "hypotetiska konflikter" mapp där med. det spelas väl nästan bara sådana?
Om det inte har hänt är det svårt att diskutera varför folk gjorde som de gjorde, vilken utrustning de hade samt hur de målade sina tanks :roll: ;)
Moderator
15mm.se regler

widgren

Post by widgren » Thu Feb 17, 2011 7:49 pm

sardukar wrote:
widgren wrote:om man ändrar "historia" till "epoker/eror" eller "historiska epoker/eror" man kan, enligt mig, ha en "hypotetiska konflikter" mapp där med. det spelas väl nästan bara sådana?
Om det inte har hänt är det svårt att diskutera varför folk gjorde som de gjorde, vilken utrustning de hade samt hur de målade sina tanks :roll: ;)
svårare? du menar väl enklare:) det kanske är i en annan folder som de hypotetiska ska ligga. de är intressanta iaf

sardukar

Post by sardukar » Tue Mar 22, 2011 1:38 pm

Jag har nu skapat ett flertal kategorier under historia. Då vi nu ser livstecken från både kalla kriget och antiken hoppas jag att de kommer till användning inom kort.

Jag tog även och flyttade ner hela historiesektionen då den numera tar väldigt mycket plats.
Moderator
15mm.se regler

Eng

Post by Eng » Tue Mar 22, 2011 2:12 pm

Ahh riktigt fint. :D

Post Reply

Return to “Information om forumet”