Frontschwein Slag 7, Axel 1, Tjir
Steve satt i tornet på sin m5 stuart Bella och ropade ner till Billybob hans förare
"Hey Billybob"
"Yeah Stevie"
"vad tror du att majoren har för planer"
"vet inte"
"jag tror att han kommer låta oss köra hela vägen hem till texas med ett litet stop i berlin"
"hehehe du har nog rätt"
Plötsligt sprakade radion
"detta är löjtnant Tipper, fiender föröver
"detta är major Young, stäng luckor och anfall"
"fan jag kan inte se någon. Billybob följ med majoren fram till de där ruinerna."
Radion sprakade igen
"nergrävda kanoner i stridslinje föröver"
"advansera"
"recon ser primärt mål i östra sektionen"
"Billybob framåt mot målet, vi kan nog överraska nasistjävlarna"
"akta fiende infantri kommer ut ur skogen"
"de har eldkastare"
"vafan, de fungerar inte"
"Akta artilleri"
"stevie, jag drar"
"FAN HELLER git din röv tillbaka in i vår vagn Bella"
"Scott, priest, RÖK, blinda de gävlarna"
"billybob skjut nacka de jävlarna"
"Kör över dem"
"fienden flyr, vi har målet"
Hold the line mot Finskt infanteri
En central ruin samt flertal skogar och åkrar.
Finnarna började med två artilleri enheter i linje på bordet samt en pionärsplutoon i ambush
Amerikanerna störtade framåt i en fin linje och höll sig i skydd.
det östra objektivet var framför de finska kanonerna medans det västra var bakom
Sporadisk eldgivning orsakade liten skada.
runda två anfölls båda observatörerna och slogs utmed hjälp av mg och närstridsanfall.
På östra flanken hotades målet av att besättas av M5 plutoonen.
Finska reserverna började dyka upp. Pionärernas bakhål visade sig i skogen för att slå tillbaka M5orna, och hela finska kompaniet öppnade eld mot dem. Flamers helt verkningslösa, men kanoner och artilleri slog ut nästan hela plutonen men de lyckades komma få tillräckligt många utslagna fö att anfallet skulle misslyckas komma fram.
Under amerikanernas nästa tur återhämtade sig M5orna delvis efter att ha rökt ut hela finska linjen med kanoner användes alla kulsprutor som amerikanerna kunde komma över för att slå ut pionärerna men då de stod kvar så anföll sista 3 M5 de sista 3 finnarna, en av stuartarna föll men finnarna slogs ut, kvar stog en stuart samt kompanichefen vilket var tillräckligt för att hålla målet och vinna dagen.
6-1 till allierade