Spel i Sollentuna söndagen 16/7

Hitta någon att spela med.

Re: Spel i Sollentuna söndagen 16/7

Inläggav Bobbovski » lör jul 15, 2017 11:09 pm

Vengardo skrev:
Bobbovski skrev:Tänkte dyka upp.

Kan tänka mig att visa upp/provspela Battlegroup eller Force on force Vietnam/Cold war om någon är intresserad.

Kan även tänka mig FoW v4, Chain of command/Bolt action, brädspel, Black powder.

Jag kommer loss och tittar gärna på Bsttlegroup! Ska försöka sätta ihop en ungersk lista, återkommer ikväll!

Låter som en plan.
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)
Användarvisningsbild
Bobbovski

Inläggav Vengardo » sön jul 16, 2017 7:00 am

Bobbovski skrev:
Vengardo skrev:
Bobbovski skrev:Tänkte dyka upp.

Kan tänka mig att visa upp/provspela Battlegroup eller Force on force Vietnam/Cold war om någon är intresserad.

Kan även tänka mig FoW v4, Chain of command/Bolt action, brädspel, Black powder.

Jag kommer loss och tittar gärna på Bsttlegroup! Ska försöka sätta ihop en ungersk lista, återkommer ikväll!

Låter som en plan.

Glömde återkomma men har satt ihop en 350p lista i alla fall.
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Tilioch » sön jul 16, 2017 8:59 am

Kommer och spelar lite Black Poweder och tar med mig Niklas här ifrån Märsta, hugade spekulanter får gärna vara med, det finns nog figurer så det räcker till en hög med folk =)
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Användarvisningsbild
Tilioch

Inläggav Vengardo » sön jul 16, 2017 7:03 pm

Battlegroup var riktigt kul! Väldigt trögstartat med många tabeller att kolla igenom för olika resultat, men när man väl börjat hitta i boken flöt en runda igenom på några minuter. Kommer troligen gå snabbare med någon form av referenssamling.

Artillerireglerna var min favorit, bra variation med olika sätt att kalla in eld och möjlighet att variera eldkraften beroende på om man vill fokusera på utplånande eller neutraliserande effekt.

Blir till att beställa grundregler och Blitzkrieg + Barbarossa ikväll!
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav berfrund » sön jul 16, 2017 7:45 pm

Lyssnade lite med Björn låt som ni hade rätt kul med ert spel!

Har du kollat något på Big CoC i 15mm så tror jag de kan bli rätt kul.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav Vengardo » sön jul 16, 2017 8:18 pm

berfrund skrev:Lyssnade lite med Björn låt som ni hade rätt kul med ert spel!

Har du kollat något på Big CoC i 15mm så tror jag de kan bli rätt kul.

Vi får läsa in oss på det och testa nån gång, det är ju smidigt när man redan har allt målat.
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Fredrik H » sön jul 16, 2017 8:39 pm

Vengardo skrev:Battlegroup var riktigt kul! Väldigt trögstartat med många tabeller att kolla igenom för olika resultat, men när man väl börjat hitta i boken flöt en runda igenom på några minuter. Kommer troligen gå snabbare med någon form av referenssamling.

Artillerireglerna var min favorit, bra variation med olika sätt att kalla in eld och möjlighet att variera eldkraften beroende på om man vill fokusera på utplånande eller neutraliserande effekt.

Synd att jag missade dagens tillställning, det verkar ha spelats flera saker jag velat se. Hursomhelst, PSC säljer referenskort till BG, kostar runt 40 kronor per land om jag minns rätt. Korten snabbar upp spelet och är lätt värt pengarna.
Fredrik H

Inläggav Vengardo » sön jul 16, 2017 8:55 pm

Fredrik H skrev:
Vengardo skrev:Battlegroup var riktigt kul! Väldigt trögstartat med många tabeller att kolla igenom för olika resultat, men när man väl börjat hitta i boken flöt en runda igenom på några minuter. Kommer troligen gå snabbare med någon form av referenssamling.

Synd att jag missade dagens tillställning, det verkar ha spelats flera saker jag velat se. Hursomhelst, PSC säljer referenskort till BG, kostar runt 40 kronor per land om jag minns rätt. Korten snabbar upp spelet och är lätt värt pengarna.

Ja jag slängde med dem i beställningen, kändes som en must-have :)
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Bobbovski » tis jul 18, 2017 8:15 pm

BG var najs. Kändes skönt att man kunde använda sina FoW gubbs till det. För mig så blir det nog att köpa Blitzkrieg i PDF format.
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)
Användarvisningsbild
Bobbovski

Föregående

Återgå till Utmana någon