DBA armé

Re: DBA armé

Inläggav LÖWE » tor apr 08, 2010 8:30 am

sådär beställt o klart...teutoner...tittar redan på alliedlista så jag kan spela DBA storslag...sedan en antiklista...fiender till sena perser...

// LÖWE
Användarvisningsbild
LÖWE

Inläggav cicero » tor apr 08, 2010 3:10 pm

LÖWE skrev:sådär beställt o klart...teutoner...tittar redan på alliedlista så jag kan spela DBA storslag...sedan en antiklista...fiender till sena perser...

// LÖWE

Löwe,

Du har väl kikat på Field of Glory http://www.ospreypublishing.com/wargaming/ i min smak ett mer intressantare alternativ.
/ Cicero
IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mekaniserade listor. MW:kossacker, bygger 6 armen panzarpionjärer LW: DR Gepanzerte
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
cicero

Inläggav LÖWE » tor apr 08, 2010 5:06 pm

cicero skrev:
LÖWE skrev:sådär beställt o klart...teutoner...tittar redan på alliedlista så jag kan spela DBA storslag...sedan en antiklista...fiender till sena perser...

// LÖWE

Löwe,

Du har väl kikat på Field of Glory http://www.ospreypublishing.com/wargaming/ i min smak ett mer intressantare alternativ.

you bet...har reglerna (eller iaf i min spelgrupp)...FOG ä bra...men DBA är behändigt och inte alls likt FOW på samma sätt som FOG...60 * 60 spelplan o en del spelmekanik som ger realistiska fältslag (dock något "utzoomat" då ett strand representerar några hundra gubbar) som kan klaras av på en timme cirka...FOG ä samma storlek som FOW...tar lika lång tid...kräver otrolig dedikering att måla upp en armé osv...

DBA for the win...sen kan man använda/&utöka sin DBA till FOG då basningen ä densamma...så kom igen köp din DBA armé nu...12 stands att måla upp och armé för 300kr...

// LÖWE
Användarvisningsbild
LÖWE

Inläggav cicero » fre apr 09, 2010 3:50 pm

LÖWE skrev:
cicero skrev:

// LÖWE

...så kom igen köp din DBA armé nu...12 stands att måla upp och armé för 300kr...

// LÖWE

Blir det att sätta i gång med DBA systemet igen så är det nog DBN som gäller ( http://www.dbnwargaming.co.uk )

Har ifs tänkt både en o två gånger att sätta upp en elefantkvalleri lista till DBA. Vi får se. :)
/ Cicero
IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mekaniserade listor. MW:kossacker, bygger 6 armen panzarpionjärer LW: DR Gepanzerte
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
cicero

Inläggav LÖWE » fre apr 09, 2010 3:56 pm

klart att du ska...ä ju inget att måla o köpa...
:D
// LÖWE
Användarvisningsbild
LÖWE

Inläggav Iztvan » mån jun 14, 2010 2:51 pm

Jahapp, då hade man beställt en vikingaarmé från Baueda. :)
Spelklart: MW/LW Gep.PzGr. 43-44, MW/LW US 82nd Airborne 42-44, LW Udarny Strelkovy Battalon 44, MW/LW US Rifles 42-44, MW DAK Panzers 42
Pausat: MW/LW Grenadierkompanie, vintertema

Till GotchCon: MW Tankovy, Kursktema, T-34or
Användarvisningsbild
Iztvan

Inläggav cicero » fre jun 18, 2010 8:46 pm

Hur går det för er? Tänkte damma av min dunder lista och ge er däng. :D
/ Cicero
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
cicero

Inläggav LÖWE » fre jun 18, 2010 11:20 pm

limmade dit vapen på mina figgar...de lossnade...jag blev frustrerad o målar numer rumäner till FOW...kommer att plocka upp detta projekt efter flytt...nu ä de nedpackade...

// LÖWE
Användarvisningsbild
LÖWE

Inläggav Iztvan » ons jun 23, 2010 8:49 am

Iztvan skrev:Jahapp, då hade man beställt en vikingaarmé från Baueda. :)

Och där kom den. :)

Kanske inte riktigt lika snygga som FoW. Lite cartoony men ok, syns nog bra på spelplan. Innehåller figgar till alla options, och ett stort hövdingtält att ha som bas/läger. Hmm, nu behöver man bara lite vikingabåtar... :P
Spelklart: MW/LW Gep.PzGr. 43-44, MW/LW US 82nd Airborne 42-44, LW Udarny Strelkovy Battalon 44, MW/LW US Rifles 42-44, MW DAK Panzers 42
Pausat: MW/LW Grenadierkompanie, vintertema

Till GotchCon: MW Tankovy, Kursktema, T-34or
Användarvisningsbild
Iztvan

Föregående

Återgå till DBA - De Bellis Antiquitatis