Preliminärt inför DefCon

Preliminärt inför DefCon

Inläggav Stakka » fre sep 22, 2017 12:25 pm

Tänkte höra med communityt hur tillståndet är och hur det ser ut med intresse för FoW@DefCon i början av 2018?

Som tråden säger, det är preliminärt. För att det hela ska bli av så är jag beroende av att LBK/Dragon's Den i Linköping håller i trådarna och de yttre ramarna (vilket brukar vara fallet), men innan de har satt ner foten och sagt "detta datum och denna lokal är det som gäller" är allting preliminärt och minst lika flytande som Derrys kloaksystem.
Det ser i nuläget ut som om jag är ensam FoW-arrangör (dock har Emil lovat att terräng finns tillgänglig).

För egen del har jag följande tankar/krav: Minimum sex garanterade deltagare i början/mitten av november. Om det ska vara EW, MW, LW, TY eller något annat har jag inga planer/tankar önskemål om (allt är kul), men frågan är vad potentiella deltagare vill spela?

Jag vill inte måla upp några ödesmättade scenarier, men i och med att SIF ställer in så är turneringsscenen 2017 begränsad till DefCon och LinCon och med nuvarande avvecklingstakt så blir det inte många nationella FoW-turneringar 2019...

Avslutningsvis, det är kul att leka med gubbar!
Spelar listor som har mission tactics utan att tala tyska.
Stakka

Re: Preliminärt inför DefCon

Inläggav Tilioch » fre sep 22, 2017 12:50 pm

Jag skulle gärna vara med och spela lite MW FoW och/eller TY

Tyvärr är det ju förlagt till helgen 6-8/1 (om jag hittade rätt information här: http://www.littlebrotherkevin.se/defcon/defcon-mmxvii/) vilket råkar vara när dottern fyller år. Så är det så att det av någon anledning blir firande före eller efter detta så kommer jag mer än gärna, annars så tror jag nog att frugan kommer arkebusera mig om jag skulle åka på konvent då...
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Användarvisningsbild
Tilioch

Inläggav Folklore » fre sep 22, 2017 2:02 pm

Preliminärt så skulle jag kunna dyka upp tidigt på lördagen den 6:e januari och åka hem på eftermiddagen söndagen den 7:e, om det inte ställs några målningskrav eftersom jag inte hittar tiden.
TY eller MW skulle nog fungera bra för min del.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan
Användarvisningsbild
Folklore

Inläggav berfrund » fre sep 22, 2017 4:05 pm

De är inte försvarbart för vår lilla förening att ta lokal hyran med så få deltagare vi gör ett nytt försök till nästa år med SIF, vi spelar en mindre turnering enbart på söndagen denna gången istället.

TY kör jag gärna terrängen ni har är uber så där behövs inget ny bygge o ni vill så får vi ta med terräng ner till er!

Skulle de funka att spela Svenskar antigen med en annan nations stats eller med de inofficiella som finns?
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav Stakka » sön sep 24, 2017 9:13 am

Inget ont om SIF Johan, det är inte den uteblivna turneringen som felar, det är ju tyvärr deltagandet, för de gånger jag varit på SIF har det varit grymt.

Jag läser mellan raderna att ni efterfrågar TY.
Stakka

Inläggav Bobbovski » tor okt 05, 2017 4:40 pm

Både v4 och TY vore kul. Vilket som funkar.
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)
Användarvisningsbild
Bobbovski

Inläggav Stakka » tis okt 10, 2017 9:17 am

Nu har jag inte hört något från klubben ännu, men jag skulle bli förvånad om det inte dras igång ett arbete inom kort med att få DefCon på plats.

Som det låter i tråden lutar det åt TY och de sannolika datumen är nog 6+7 januari.
Stakka

Inläggav Pelikanen » fre okt 20, 2017 1:10 pm

Jag antar att det är ok att köra listor från Stripes? Den kommer ju i början av December
Pelikanen

Inläggav Baron » lör okt 21, 2017 1:33 pm

Hejsan!

Fråga inför Team Yankee tävlingen/turneringen.
Har vi några restriktioner?
100 pts från en bok och en formation eller kan man ha flera formationer i sin 100 pts lista?
Baron

Inläggav Stakka » sön okt 22, 2017 2:34 pm

Baron skrev:Hejsan!

Fråga inför Team Yankee tävlingen/turneringen.
Har vi några restriktioner?
100 pts från en bok och en formation eller kan man ha flera formationer i sin 100 pts lista?

Tjenare. Kul att du vill vara med.

Tanken är att du sätter ihop din styrka med en eller fler formations ur samma bok/lista.

Tar gärna IRL-namn till din anmälan.

Ange gärna din hemort i din profil, det är nog (om jag vet rätt vill säga) forumpolicy.

Pelikanen skrev:Jag antar att det är ok att köra listor från Stripes? Den kommer ju i början av December

Alla TY-böcker som är tillgängliga 2018-01-01 är ok.
Stakka

Återgå till FOW - Flames Of War