Great War-WW1

Tråden för övrigt krigs och spelrelaterat snack.
jesperpehrson

Re: Great War-WW1

Post by jesperpehrson » Fri Aug 22, 2014 4:05 pm

Jag kommer att spela så småningom, jag vill testa först också. Jag lutar som vanligt mot britter.

Jag har alltid tyckt att det säger något om de som väljer att spela tyskt. :lol:

Bobbovski

Post by Bobbovski » Sat Dec 13, 2014 9:40 pm

Det var ganska nära att jag blev med britter idag... :? "Lyckligtvis" så lyckades jag stoppa mig själv ;)

630 spänn för en komplett armé är ju inte så mycket liksom :) Har lite svårt att bestämma mig om jag ska vänta och se vad som händer eller om jag ska slå till snart.

Om det kommer att komma liknande arméboxar till samma pris så väntar jag nog helst, men annars så känns det trist att missa en enligt mig rätt bra deal :?
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)

Yote

Post by Yote » Sat Dec 13, 2014 9:57 pm

Bobbovski wrote:Det var ganska nära att jag blev med britter idag... :? "Lyckligtvis" så lyckades jag stoppa mig själv ;)

630 spänn för en komplett armé är ju inte så mycket liksom :) Har lite svårt att bestämma mig om jag ska vänta och se vad som händer eller om jag ska slå till snart.

Om det kommer att komma liknande arméboxar till samma pris så väntar jag nog helst, men annars så känns det trist att missa en enligt mig rätt bra deal :?
Skulle ju tro att de väl väntar och ser ifall det blir populärt eller inte innan de släpper fler arméboxar. Rent spontant gissar jag att det inte kommer något nytt inom snar framtid.
Kan ju dock också vara så att de inväntar vissa specifika datum, för att kunna tajma sina nysläppta grejer med dem. 2015 bör ju i så fall innebära att till exempel fransmännen ser ljuset :D
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

Bobbovski

Post by Bobbovski » Sat Dec 13, 2014 11:04 pm

Nä, tror inte heller att det blir något nytt på ett tag... Fast och andra sidan så har ju Fate of a nation fått en uppdaterad bok och den modulen/expansionen släpptes ju ganska nyligen( har jag för mig?). Så det är kanske inte helt omöjligt att det blir något nytt hyffsat snart?

Just fransmän är jag nog rätt sugen på :) Ska bli intressant att se vad de nya nationerna har för specialregler.
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)

Yote

Post by Yote » Sun Dec 14, 2014 11:05 pm

När jag tänker efter, så tror jag chansen finns att de skulle släppa ryssarna istället fransmännen.

1915 var ju det året som Centralmakterna koncentrerade sina försök på östfronten, för att försöka slå ut just Ryssland ur kriget och på så sätt bli av med en front. Dessutom var det på östfronten ett mer rörligare krig än i väst, vilket ju är mer populärt inom figurspelshobbyn. Det hela skulle då både bredda spelet och inkludera fler spelmöjligheter för folk.
Om de sedan också ska gå med den vanliga planen att försöka släppa en nation per sidan, så skulle de i så fall kunna släppa Österrike-Ungern som ju slogs mot ryssarna, speciellt tidigt i kriget.

Å andra sidan, skapa ett spel baserat på Första Världskriget och inte inkludera Frankrike förrän sent i utgivningen? Känns lite konstigt.
Om de verkligen satsar så kanske de i så fall till & med släpper både Frankrike, Ryssland, Österrike-Ungern och Italien på en och samma gång, för att täcka upp bland de större aktörerna i kriget :D
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

Bobbovski

Post by Bobbovski » Mon Dec 15, 2014 8:24 am

Tror att spelet skulle komma igång snabbast om de släppte 1-3 listor till var och en av de stora nationerna. Det finns nog en hel del som väntar på att fler listor ska dyka upp. Men det skulle nog vara för dyrt/riskabelt att göra det för snabbt.
/Björn

Spelar främst:

TheCrazySwede

Post by TheCrazySwede » Mon Dec 15, 2014 11:12 am

Nästa släpp blir 2015 och det blir Gallipoli med Ottomaner, Aussies och Kiwis
I hope no one minds but I have no intention of facing this sober..

Bobbovski

Post by Bobbovski » Mon Dec 15, 2014 3:49 pm

TheCrazySwede wrote:Nästa släpp blir 2015 och det blir Gallipoli med Ottomaner, Aussies och Kiwis
Najs, insider-information ;)
/Björn

Spelar främst:

Magro

Post by Magro » Mon Dec 15, 2014 5:23 pm

Nej inte Ottomaner!
Jag har fullt i skåpen hemma redan...

De kommer garanterat att göra Gallipoli.

Bobbovski

Post by Bobbovski » Mon Dec 15, 2014 6:36 pm

Hmm man kanske ska satsa hårt på det brittiska samväldet i Great war? Vanliga britter i europas skyttegravar och kiwis/aussies i Gallipoli 8-)

De har helt klart snyggast stridsvagnar i alla fall. ;)
/Björn

Spelar främst:

Post Reply

Return to “Örnnästet”