Great War-WW1

Tråden för övrigt krigs och spelrelaterat snack.
Yote

Re: Great War-WW1

Post by Yote » Mon Dec 15, 2014 10:51 pm

TheCrazySwede wrote:Nästa släpp blir 2015 och det blir Gallipoli med Ottomaner, Aussies och Kiwis
Får erkänna att det där såg jag inte komma, alls. Inte förvånande att de gör något av Gallipoli förstås, men trodde de först & främst skulle bredda utbudet ännu mer, istället för att släppa mer brittiska styrkor.
...eller, i och för sig. Det är väl britter, australiensare mm som är den köpstarkaste gruppen till den här perioden. Utifrån det perspektivet så är det väl logiskt.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

TheCrazySwede

Post by TheCrazySwede » Tue Dec 16, 2014 9:40 am

Bolaget är från Nya Zeland - ANZAC day och Gallipoli är det största som finns för oss down under och på kiwi land! 8-)

Om du har tur så får du se lite cav listor och fransmänn eftersom de var där också men jag tror de kommer ta det lite lugnt i början med WW1 och sen nör de fixat MW så kommer de nog tillbaka och kör igång på riktigt.
I hope no one minds but I have no intention of facing this sober..

LÖWE

Post by LÖWE » Tue Dec 16, 2014 5:40 pm

Ottomaner känns lite fräscht faktiskt...

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Bobbovski

Post by Bobbovski » Sat Oct 03, 2015 7:15 pm

Hmm... är det någon som är förvånad att jänkarna verkar ha fått flest/bäst specialregler? :roll: ;)

Har någon fastnat för någon lista i den nya boken?
/Björn

Spelar främst:
Brittiska paras, BEF britter, 11th AD (UK), Ökenbritter, SS inf, Grenadjärer, StuG abt, Strelkovy, Tankovy (olika sorter), 28th ID(US), 29th ID(US), Carri comp, Franskt inf, PAVN/ARVN (Vietnam), Jordanier (6 dagarskriget)

Yote

Post by Yote » Sun Oct 04, 2015 7:25 am

Bobbovski wrote:Hmm... är det någon som är förvånad att jänkarna verkar ha fått flest/bäst specialregler?

Har någon fastnat för någon lista i den nya boken?
Har inte hunnit testa den ännu såklart, men ska definitivt ge den nya Stosstruppen-listan en chans. De trupperna är ju bland de mest intressanta, både utifrån ett taktiskt och historiskt perspektiv, så lutar till att bli en ny favorit.

Även om jänkarna har fått så mycket, så är jag personligen glad att se vad de gjort med fransmännen. Reluctant Veteran och Fearless Veteran passar väl in på dem för den här perioden i kriget, och de har tagit till vara på att fransmännens fältartilleri var bland de bästa.
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

berfrund

Post by berfrund » Sun Oct 04, 2015 7:36 pm

Denna kickstartern lär intressera herrarna

https://www.kickstarter.com/projects/19 ... ry_popular
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Vengardo

Post by Vengardo » Mon Oct 05, 2015 7:00 am

Om jag inte läste fel så träffar amerikanernas Trained-trupper på 3+ i närstrid, deras Veteran-trupper träffar på 2+. Detta förutsatt att Trench Warfare-regeln gäller alla. Tydligen motiverades den med att de övades så bra av sina brittiska och franska vänner.

Ett skämt av historiska proportioner.

sardukar

Post by sardukar » Mon Oct 05, 2015 12:00 pm

Det dog 5000 jänkare på krigets sista dag. Känns inte som att de var särskilt erfarna.
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler

Magro

Post by Magro » Mon Oct 05, 2015 2:16 pm

-

Post Reply

Return to “Örnnästet”