Millrind-om mig

Vem är du? Presentera gärna dig själv.
Post Reply
millrind

Millrind-om mig

Post by millrind » Wed Jul 17, 2019 3:11 pm

Hej!
Jag är relativt ny inom 15mm men
har ändå hunnit med en del.
Har romare och medeltida ryssar att spela DBA med.
Har även kommit en bra bit på väg att börja spela Flames of war(late war och förra regel-editionen).
Har ryska,tyska och lite japanskt men det är ännu inte spelbart.
När allt fallit på plats så planerar jag att spela östfronten 1944-45 samt Manchuriet 1945.
Är även intresserad av att bygga scenografi i alla dess former.
Min blogg heter huggochslag
Tack för ordet!

Iztvan

Re: Millrind-om mig

Post by Iztvan » Wed Jul 17, 2019 4:33 pm

Välkommen till ett kul spel!

Dessvärre håller detta forumet på att fasas ut så det mesta händer via Facebook-gruppen Flames of War Sweden
https://www.facebook.com/groups/2154261858130674/
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

millrind

Post by millrind » Wed Jul 17, 2019 8:16 pm

Tackar och bugar! Har flyttat runt en del och har hittills varit medlem i tre olika spelföreningar och sett olika spelare spela FoW och har även testat lite vid några tillfällen.Riktigt roligt verkar det vara och när jag fick erbjudande att köpa en 75%-komplett rysk styrka(infanteriet var omålat) så slog jag till.Köpte senast förra året tyska styrkor för att kunna spela slaget vid Seelow-höjderna samt Berlin eller Königsberg 1944-45.Är redan med i Flames of war på FB(Peter Wexio).Tråkigt att detta forum ska läggas ner.

berfrund

Post by berfrund » Wed Jul 17, 2019 8:31 pm

Coolt gillar när man har planer på att bygga terräng och annat de finns många här som kan ge tips på hur man bygger och löser terräng frågor bara o fråga på!

Kan inte annat en att bli nyfiken på var i landet han håller hus, skulle va kul o spela lite!

Ps har inte glömt bort håller på o sållar vad som ska behållas eller inte!
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

millrind

Post by millrind » Thu Jul 18, 2019 9:42 am

Kul.Bor i norra Skåne inte långt från kusten och släkten är från Göteborg så dialekten borde inte ge några språkliga förbistringar.Hade varit kul att träffas och spela vid tillfälle berfrund.Skicka gärna ett pm med din mailadress så kan vi utbyta speltankar.Har även tittat på din blogg och mycket intressanta projekt har du bakom dig.Att bygga rätt och snygg terräng är halva spelupplevelsen

Iztvan

Post by Iztvan » Thu Jul 18, 2019 7:08 pm

Passerar du förbi Göteborg så spelas ju FoW på bl.a Spelföreningen Yggdrasil.
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

millrind

Post by millrind » Fri Jul 19, 2019 7:38 pm

Har bott och arbetat i denna stad och tackar för inbjudan.Var håller ni till? Lär tyvärr dröja ett tag eftersom jag är nybliven pappa.
Skicka gärna ett pm med din mailadress så kan vi hålla kontakten även efter november.Planerar själv att på sikt gå med i Spif i Hbg och bjuder gärna in dig dit när jag blivit medlem

Post Reply

Return to “Presentationer”