Morgan

Vem är du? Presentera gärna dig själv.
Post Reply
Morgan

Morgan

Post by Morgan » Thu Jun 27, 2019 2:44 pm

Morgan heter jag, har passerat 40 och har fortfarande barnasinnet i behåll. Jag bor i landsbygden mellan Tidaholm, Hjo och Jönköping.

Tidigare så höll jag på en hel del med Warhammer och 40K, men tycker att de spelen var lite väl vinklade till vilken armé man hade valt kontra hur lätt man vann. Dessutom så ändrades regelböckerna hela tiden så att man hela tiden behövde köpa nya kodex och figurer.

Flames of War kom jag i kontakt med för lite mer än tio år sedan, men det var först lite tidigare i år som jag beslöt mig för att återigen börja med figurspel och då just detta, då det verkade vara ganska enkelt jämfört med Warhammer och 40K. Dessutom så verkar man inte behöva en helt enorm armé bara för att kunna spela ett slag.

Figur spel är dessutom en hobby som kombinerar spelnöje med modellbygge, som är mitt stora intresse i livet.

Jag kommer nog att satsa på VK2, då detta är en historisk epok som intresserar just mig. Planen är att långsiktigt börja bygga upp en armé nästa år, när de flesta plastmodellbyggeprojekten är färdigbyggda och jag har mindre som tar upp både min tid och plats i hobbyrummet.

Nationer jag har funderat på är Tyskland, USA, Storbritannien och faktiskt Finland, men det är något som tål att tänkas på.

Under tiden så kommer jag väl att läsa i det här forumet och ställa en och annan fråga.

berfrund

Re: Morgan

Post by berfrund » Thu Jun 27, 2019 4:18 pm

Välkommen till forumet!

Som ni märker är forumet inte längre så aktivt som det en gång varit och det är för att Facebook mer eller mindre tagit över idag.
Så många av Fow spelarna finns här https://www.facebook.com/groups/2154261858130674/

Är Team Yankee intressant så finns de här https://www.facebook.com/groups/1762054680754169/

Mvh Johan Alias berfrund
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Iztvan

Post by Iztvan » Fri Jun 28, 2019 6:31 am

Välkommen Morgan!
På din beskrivning låter det som att FoW kan vara ett spel som passar bra, det är många som gjort den resan. :-)

Det kommer att hållas en turnering i Göteborg helgen vecka 41, det kanske kan vara intressant? Det kommer inte vara några problem att låna figurer om du vill, eller kanske bara kolla läget om du har vägarna förbi. Mer info kommer.
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

t80u

Post by t80u » Tue Jul 16, 2019 5:05 pm

Välkommen!
EW Tyskar 4625p
EW Sovjeter 3555p
EW Britter 3945p
EW Finnar 1530p
EW Polen 1695p
MW Tyskar 10295p
MW Sovjeter 9365p
MW Finnar 3785p
MW DAK Tyskar 4940p
MW Ökenbritter 3935p
LW Tyskar 9005p
LW Sovjeter 8875p
LW USA 9295p
LW Britter 5225p
LW Finnar 2885p

Morgan

Post by Morgan » Sun Jul 21, 2019 4:26 pm

Tackar!

Jo, jag är tyvärr mycket Facebook-lat, har ett konto där men är inloggad typ två till fyra gånger per kvartal.

I år kommer jag tyvärr inte att kunna åka på något spelkonvent eller någon spelträff eller så, särskilt inte nu när jag täcker upp åt min kollega och har fullt sjå att hinna med på jobbet. Mer än en övertidstimme per arbetsdag hittills.

Dessutom så har vi redan varit iväg på semester, så något längre åkande lär det nog inte bli mer det här året.

Men jag kommer som sagt att komma med en eller annan fråga under sensommaren och framåt. Jag funderar som sagt huvudsakligen på en tysk eller amerikansk armé, och i såna fall med en Fw 190F-8 respektive P-38 Lightning som flygunderstöd.

Så långt har jag dock än så länge kommit med mina funderingar...det lär nog bli en armé i Nord- och Centraleuropa under 1944 och 1945, då denna historiska epok intresserar mig mest.

millrind

Post by millrind » Mon Jul 22, 2019 8:57 am

Låter som ett spännande och roligt upplägg.Är också intresserad av att använda flyg men är osäker på om FW 190 finns att köpa!? Zvezda har en del och Battlefront likaså men just godbiten FW 190 har jag inte hittat, kanske har du tips?

Post Reply

Return to “Presentationer”