Lite mer om mig.

Vem är du? Presentera gärna dig själv.

Lite mer om mig.

Inläggav easy_company » fre feb 17, 2017 11:44 pm

Jag är en man på 40 år som jobbar som murare och jag har en sambo och en liten toy pudel (där rök min tuffa image ;) ) Jag byggde några modeller som barn men det riktiga stora intresset kom för typ 5-7 år sedan och jag har även ett stort intresse för militärhistoria och då gärna ww2 och Vietnamkriget, det här med figurspel och FOW har jag sneglat på i ett års tid men jag tog steget att börja köpa på mig lite från FOW nu i höstas. Annars har det varit strategispel på datorn som har legat mig varmt om hjärtat men eftersom jag gillar att bygga modeller och att spela strategispel så verkar ju FOW riktigt skoj, och jag får förhoppningsvis träffa lite folk med samma intresse. Jag håller nu på med min armè uppbyggnad av britter och det är en trevlig liten skala men figurmålning är inte min just nu starka sida men övning ger ju färdighet säger dom....
-SHERMAN TANK BLOWING SHIT UP SINCE 1942-
easy_company

Re: Lite mer om mig.

Inläggav Sufyan » lör feb 18, 2017 3:31 pm

Cool. Vilken del av Sverige bor du i? Det bästa du kan göra är att träffa folk som faktiskt spelar.

Jag skulle vilja påstå att 15mm är en mindre krävande skala när det kommer till målning. Tillräckligt litet att det inte behövs göras ett större jobb, men inte heller så litet att det blir svårt att göra något vettigt överhuvudtaget.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.
Användarvisningsbild
Sufyan

Inläggav easy_company » lör feb 18, 2017 5:04 pm

Sufyan skrev:Cool. Vilken del av Sverige bor du i? Det bästa du kan göra är att träffa folk som faktiskt spelar.

Jag skulle vilja påstå att 15mm är en mindre krävande skala när det kommer till målning. Tillräckligt litet att det inte behövs göras ett större jobb, men inte heller så litet att det blir svårt att göra något vettigt överhuvudtaget.

Hej där! Jag håller med dig i det, jag finns i Stockholm och har fått inbjudan av berfrund att komma till deras spelarträffar i Sollentuna. Jag måste bara få "tummen ur" och besöka dom :oops:
easy_company

Inläggav Folklore » lör feb 18, 2017 6:21 pm

Jag tycker definitivt att du ska besöka oss på OSS! Vi har det trevligt varannan söndag. Vill du testa FoW så finns det lånearméer och många att spela emot.
Om inte annat så vore det trevligt om du bara kom in och sade hej. Tror nästa möte är den 26:e.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan
Användarvisningsbild
Folklore

Inläggav easy_company » lör feb 18, 2017 6:33 pm

Folklore skrev:Jag tycker definitivt att du ska besöka oss på OSS! Vi har det trevligt varannan söndag. Vill du testa FoW så finns det lånearméer och många att spela emot.
Om inte annat så vore det trevligt om du bara kom in och sade hej. Tror nästa möte är den 26:e.

Låter toppen det! Tack ska du ha :)
easy_company

Inläggav berfrund » sön feb 19, 2017 5:51 pm

Välkommen till forumet.
Lägg gärna till din ort vid er avatar så blir det lättare att hitta folk att spela med.

Själv så spelar jag i ett antal olika skalor, hittills så är 15mm den roligaste av dom!
ni är välkommen att komma och testa hos OSS nästa spelaning är som Folklore säger 26/2 start 1200.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav easy_company » tis feb 21, 2017 10:03 am

berfrund skrev:Välkommen till forumet.
Lägg gärna till din ort vid er avatar så blir det lättare att hitta folk att spela med.

Själv så spelar jag i ett antal olika skalor, hittills så är 15mm den roligaste av dom!
ni är välkommen att komma och testa hos OSS nästa spelaning är som Folklore säger 26/2 start 1200.

Tack snälla, jag dyker upp så jag får träffa er och se dom stora grabbarna spela :)
easy_company

Återgå till Presentationer