FOW 2015 - massa nyheter, helt sanslöst! :-D

Information om och från återförsäljare.
Yote

Re: FOW 2015 - massa nyheter, helt sanslöst! :-D

Post by Yote » Mon Mar 09, 2015 8:41 pm

Aah, mera Great War. Gillar att de valt att släppa fransmännen, men lite besviken att de inte också släppt något mer till Centralmakterna
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins

Rapax

Post by Rapax » Tue Mar 17, 2015 1:45 pm

Berlin kan vara kul, men förmodligen blir det mest lol-listor som är totalt ospelbara. Dock kanske deras digitala släpp i samband med boken inkluderar Seelow heights, som skulle kunna vara mer intressant.

Cold War gone hot låter spännande, men jag tvingar mig själv att inte bli för upphetsad. Om BF gör som de gjort med tidigare nya perioder, dvs släpper en handfull listor till att börja med och bygger på sakta efterhand, så kommer det ta flera år innan Cold War blir en intressant period med tillräcklig variation. Dock så tror jag på svenskar, eftersom det hela ändå är ett hypotetiskt scenario. En bok på temat "sovjetisk invasion av Skandinavien" är inte otänkbart.
Ungern/Rumänien: pansar
Amerikaner: mekaniserat
Tyskar: allt möjligt

Ajo79

Post by Ajo79 » Tue Mar 17, 2015 4:26 pm

Jag är lite tråkig av mig och tycker hellre att Battlefront borde satsat på att förbättrade existerande produktlinjer än hitta på nytt. Hade mycket hellre sett att Mid War fått sig en ordentlig genomgång än expansionen till Stilla Havet.

Marinkåren borde snarast inkluderas i Vietnamböckerna. De opererade främst i norr och var väl de förband som hade mest stridskontakt med Nordvietnameserna. Får väl se vad Brown Water Navy kan erbjuda, lite speciellt med båtstrider men jag har svårt att se hur det kan bli spännande slag mellan tungt beväpnade amerikanska patrullbåtar mot lokala kanoter...

Cold war gone hot är jag helt emot. Jag gillar kalla kriget, det är intressant etc men har inget intresse i BFs hopp dit. Men det ger säkerligen BF en chans att sälja mycket fräna tanks och helikoptrar som drar in cash åt dem, vilket iofs är bra. Får väl se vad reglerna och enheterna säger samt vad spelklubben hittar på... 8-)
American Infantry - ToD
American Infantry & Tanks - LW
German SS Gepanzerte & Panzer -LW
Australian Infantry - EW
"We are not retreating — we are advancing in another direction." Gen. Douglas MacArthur

Post Reply

Return to “Butiker”