WG konkursutförsäljning

Information om och från återförsäljare.
Magro

Re: WG konkursutförsäljning

Post by Magro » Wed Jul 09, 2014 10:04 am

> Berfrund

Man måste kunna visa att föremål i konkursboets besittning ej hör till dem.
Jag har fått ut saker förr vid konkurs, för jag hade serienummer edyl och kunde visa att det var "min".

Detta är väl hemgjord terräng?
Då är den lätt att identifiera tänker jag om det bara finns en lista föreningen gjort på vilken terräng som lånats ut till butiken- tex i sambnad med senaste Gothcon?

Konkursförvaltare är efter min erfarenhet korrekta men lyfter inte ett finger för att jobba med saker som ej drar in pengar till konkursboert. Jag är inte expert på sakrätt men jag har en kollega som förut jobbat med konkurser/rekonstruktioner edyl. Man vill presentera ett mycket korrekt och tydligt krav som är lättjobbat för dem.

berfrund

Post by berfrund » Wed Jul 09, 2014 11:14 am

Magro wrote:> Berfrund

Man måste kunna visa att föremål i konkursboets besittning ej hör till dem.
Jag har fått ut saker förr vid konkurs, för jag hade serienummer edyl och kunde visa att det var "min".

Detta är väl hemgjord terräng?
Då är den lätt att identifiera tänker jag om det bara finns en lista föreningen gjort på vilken terräng som lånats ut till butiken- tex i sambnad med senaste Gothcon?

Konkursförvaltare är efter min erfarenhet korrekta men lyfter inte ett finger för att jobba med saker som ej drar in pengar till konkursboert. Jag är inte expert på sakrätt men jag har en kollega som förut jobbat med konkurser/rekonstruktioner edyl. Man vill presentera ett mycket korrekt och tydligt krav som är lättjobbat för dem.
Men Peter de är ju just det jag säger har du inget som visar så är det oftast kört och även om du har så är det svårt.
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

MAlgol

Post by MAlgol » Wed Jul 09, 2014 1:47 pm

Narcissus wrote:Såg att du budar på flygplanen. Vilka är du mest intresserade av eller är det alla?
Det som är uppbokat är Thunderbolt, en Hurricane och jag tror Warhawk så det kommer bli en Hurricane och Hs129 över ser det ut som.
Om någon från Västerås med omnejd vill spela så hör av er! ;)
wargames.malgol.se

Narcissus

Post by Narcissus » Wed Jul 09, 2014 2:42 pm

MAlgol wrote:
Narcissus wrote:Såg att du budar på flygplanen. Vilka är du mest intresserade av eller är det alla?
Det som är uppbokat är Thunderbolt, en Hurricane och jag tror Warhawk så det kommer bli en Hurricane och Hs129 över ser det ut som.
Du har PM.
Spelar LW tysk och amerikan. Nybörjare.
Har en amerikansk LW armé med paratroopers, Shermans och ett Riflecompany.
Tysk armé: Grendadjär kompani, Stugs, SiG33, PaK 40, Fw190.

Narcissus

Post by Narcissus » Wed Jul 09, 2014 3:49 pm

Jag är intresserad av följande: Open Fire box, Rural Road expansion, träd, hus, Tigrar, Nebelwerfers till tyskar LW samt Festungskompanie.
Kan plocka upp paket i Göteborg 25-30 juli och betala på plats. Kommer inte lägga bud på några av de större FoW paketen, onödigt att trissa upp priset tycker jag.
Last edited by Narcissus on Wed Jul 09, 2014 3:53 pm, edited 1 time in total.
Spelar LW tysk och amerikan. Nybörjare.
Har en amerikansk LW armé med paratroopers, Shermans och ett Riflecompany.
Tysk armé: Grendadjär kompani, Stugs, SiG33, PaK 40, Fw190.

Patch

Post by Patch » Wed Jul 09, 2014 3:50 pm

MAlgol wrote:
Det är väl tre plan i varje, och borde räcka till alla...?

greger04

Post by greger04 » Wed Jul 09, 2014 5:22 pm

Är fortfarande sugen på att dela en eller ett par hyllor beroende på pris. Dock kan jag inte hämta det tills innan 12, men däremot lite senare på dagen.
Kan vara där c.a 14-15 tiden om någon skulle ha möjlighet att hålla om man skulle vinna någon auktion.
Listor: LW Grenadier kompanie
LW Gepanz. Pz. gren kompanie
EW (Inhandlat) Finnar
LW US Tank company

kingkongen

Post by kingkongen » Wed Jul 09, 2014 5:36 pm

Nja..deras terräng lånades inte ut till Gothcon förra å detta året. Vi på Yggdrasil har så vi klarar av det.däremot lånade jag ut "min stad" till dom å den ligger i säkert förvar nu...tror dom valt att spara på detta själv då dom säger att dom vill framöver öppna en ny butik.
Hur det blir återstår att se...vi får hoppas..alltid trevligt med en butik att spela på ngn gång då och då.

Det jag visat intresse på är olika boxar som kan passa som priser till dom tuneringar vi anordnar.. GBG-open, Gotchon mfl.
så beroende på vart hyllorna hamnar är jag en intressent att kränga av saker till ;)

berfrund

Post by berfrund » Wed Jul 09, 2014 6:06 pm

Hoppas de öppnar nytt har alltid varit trevligt att komma till butiken, vilket jag gjort var gång jag är nere hos päronen...
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

GUNNM

Post by GUNNM » Wed Jul 09, 2014 7:10 pm

Då jag ändå är involverad i detta så får jag väl försöka svara på några generella frågor.
Threadhead wrote:Det är inte fullt så illa som det verkar. WG kommer att återuppstå (eventuellt under annat namn, men med samma folk) inom en inte allt för snar framtid. Det här var dock tydligen enda sättet för dem att komma bort från sin gamla lokal (eller något i den stilen, har inte järnkoll). Så de dör inte, eller om de dör så är det bara som fågel Fenix.
Det stämmer. Konkursen är för att bli av med lokalen som blivit för dyr. Vi är ett gäng som jobbar på WG's ersättare. Kenny, Jag (Martin), Leo, Isak, Ivo, Jens och Elin. Hoppet är att med fler investerare så blir det enklare för individerna att hålla butiken i drift. Samt så blir den ekonomiska bördan mer utspridd och inte lika stor.
berfrund wrote:Någon som vet varför de inte lagt ut terrängborden och all extra terräng till dom?
Spelborden tillhörde föreningen i butiken och kommer dyka upp i nästa butik. Den är omhändertagen och säker. På samma sätt så var man på folk att hämta upp det som stod i skåpen innan konkursförvaltaren kom. Ingen tycker om att bli av med saker i någon annans konkursbo.
berfrund wrote:Hoppas de öppnar nytt har alltid varit trevligt att komma till butiken, vilket jag gjort var gång jag är nere hos päronen...
Det kommer komma. Men först så måste det här löpa fullt ut för att lämna plats för nästa butik. Tyvärr innebär detta ett glapp i verksamheten men vi jobbar för att få igång butiken så snabbt vi kan.

Vi har även pratat om flera andra idéer för den framtida butiken som kan bli väldigt intressanta! Ingenting som är satt i sten men jag är väldigt optimistisk och ser fram emot att se den nya butiken öppna!

(På ett personligt plan så finns det flera saker jag är intresserad av bland FOW-hyllorna. StuG, Soviet-76mm artillery-boxen, US Infantry-boxen och diverse annat Amerikanskt. Britterna tar jag gärna en titt på. Jag tar en titt imorgon på morgonen. Om jag inte känner igen namnet på den som lagt bud så bjuder jag kanske själv. Sedan så lägger jag upp en lista på saker att sälja här på forumet så andra får en chans att köpa det dom vill ha. Tror mitt användarnamn är Vismuth)

Post Reply

Return to “Butiker”