Tiny Terrain

Information om och från återförsäljare.
Tiny Terrain

Re: Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Tue Nov 12, 2013 2:17 pm

Hej alla!
Nu har det varit tyst alltför länge från mej, jag har fått ut produkter i butiker och tagit fram en del nya produkter, däribland en del byggnader som passar till FoW. Dock är det första testmodellerna som kommit, och det är en del småsaker som måste ordnas innan jag är helt nöjd. Alla husen rymmer minst en mediumbas.

Dock säljer jag gärna dessa testmodeller till lägre pris tills jag fått in de nya.

Vad som finns är 3 hus och ett set med staket och murar.
Det som är fel med modellerna och ska åtgärdas innan de säljs i butik är följande;

På det lilla huset är långsidorna blev lite för långa och det blir en förskjutning mot bottenplattan och taket.
Innermått: 33x51mm.

Mellanhuset är bra bortsett från att det inte finns något stopp för taket i sidled, en liten träbit som sticker upp nån millimeter på kortsidorna åtgärdar detta enkelt.
Innermått: 44x70mm.

Stora huset är takdelen felgjord och ska se ut som på mellanhuset. Annars är det inget fel på huset, och det fungerar utmärkt i nuvarande skick, men då andra våningens golv är separat istället för att sitta ihop med väggarna blir det ett extra moment att ha koll på när man delar på våningarna.
Innermått: 96x61mm.

Staketen är bra, men murarna är aningen för smala i klykan där man sätter i de båda murbitarna, och det bör filas en liten bit så de passar perfekt, min praktikant lyckades pressa ihop det ändå, men man ska inte behöva våld för att sätta ihop delarna i mina produkter. ;)
I detta pack ingår 6 staket, 2 korta och 2 långa murar.
Längd staket & murar: 62mm, långa murar: 123mm.

Priset är följande;
Hus litet 2pack: 69kr
Hus mellan: 65kr
Hus stort: 79kr
Staket + murar: 55kr
Bypaket (en av varje): 245kr

Image

Image

Image

Först till kvarn, detta är testbeställningen som säljs ut så det finns inte så många i lager.

Skicka PM till mig eller hör av dig till info@tinyterrain.com med vad du är intresserad av!
Tiny Terrain, terräng till alla!

LÖWE

Post by LÖWE » Tue Nov 12, 2013 2:19 pm

snyggt...

har du funderat på att göra modeller i 6mm skala..?

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Nov 13, 2013 8:55 am

Hej!
Japp, jag har ett litet sortiment som kan växa vid behov. ;)
http://www.shapeways.com/shops/tinyterrain
Dessa är 3D printade och finns att direktbeställa från fabrik, hemleverans för billig peng.
Vill du ha något annat så säg bara vad du vill ha så kan jag ordna det, jag har även en del höghus i 6mm som är gjorda i trä av samma modell som mina 10mm hus på hemsidan:
http://tinyterrain.com/?page_id=56

Jag kan även göra enklare varianter av 15mm husen i 6mm om så önskas, men då jag är begränsad till 2mm träskivor blir resultaten en smula klumpigt, jag kan skära ut i 1mm balsa/plywood med, men det är inget vi provat ännu.

Hör av dej med vad du vill ha så ordnar jag det!

Lt.Crow

Post by Lt.Crow » Wed Nov 13, 2013 9:42 am

Tror att 6mm terräng behöver inte va gjorda för att ha baser i sig. 1mm balsa känns bräckligt att göra hus som ska va på en spelplan, tror nog att 2mm alternativet är bättre där. Har inte spelat något i den skalan förutom på ett uppcon för många herrans massa år sen, så har inte så stor erfarenhet av skalan ska väll nämnas :D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Amrtaka

Post by Amrtaka » Wed Nov 13, 2013 11:37 am

Nice!
Steffo wrote:Kolla t.ex. på den här snygga cowboysaren from cowboyshop.com

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Nov 13, 2013 3:19 pm

De 3D printade 6mm husen är ihåliga för att spara materialkostnader, så man kan nog peta in modeller där om man vill, men jag tror inte något spelsystem i den skalan har regler för att sätta gubbar i byggnader på annat än ett teoretiskt plan. :)

Hursom, vad gillar ni de byggnader jag har i 15mm, är det något ni vill att jag ska lägga till produktion eller vill ni se ändringar i själva designen? Priset blir en smula högre på de korrigerade modellerna men inga hutlösa höjningar. Det finns nu en ritning klar att skicka till produktion men tänkte att ni skulle få säga om ni önskade något speciellt innan dess?

Jag tar gärna emot lite förbokningar på de färdiga husen så jag kan skicka en tillräckligt stor order till produktionen, så ingen blir utan som redan nu är sugen på att testa modellerna.

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Dec 04, 2013 2:05 pm

Nu finns den färdiga byn klar för försäljning hos våra återförsäljare!
De har nog inte fått upp något på hemsidan än men fråga efter dom!

Image

Joel

Post by Joel » Wed Dec 04, 2013 3:05 pm

Skalan är ju en av de viktigaste detaljerna i produktbeskrivningen och detta faller ofta bort när återförsäljarna lägger in produkterna i sina webbshoppar. Därför är det synd att den inte finns med i artikelnumren den i så fall troligen inte skulle falla bort.

Exempelvis hade artikelnumren kunnat vara:
TT15SS001
TT6VS001
TT28OS001

Som det är nu hos wizard-games.com har man ingen aning om vilken skala husen är i.
http://www.wizard-games.com/index.php?cPath=161_170_902

Kanske är drygt att ändra nu dock. Se det som konstruktiv kritik! ;)

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Dec 04, 2013 4:34 pm

Jag har meddelat Wizard Games om detta, och det bör ändras snart, hittils är allt i deras sortiment i 28mm förutom just byn som är i 15mm.

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Feb 12, 2014 2:21 pm

Idag kom det nya modeller till kontoret; en kyrka samt en fabriksbyggnad i bättre begagnat skick:

Image

Image

Håll utkik efter målade versioner här inom kort!

Post Reply

Return to “Butiker”