Tiny Terrain

Information om och från återförsäljare.
Tiny Terrain

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Wed Sep 04, 2013 2:57 pm

Hej 15mm!
Jag har under sommaren startat ett företag som inriktar sej på figurspelsterräng i främst laserskuret trä i olika skalor och teman, under varumärket Tiny Terrain. Det finns mycket terräng på marknaden idag men jag siktar in mej på att komplettera de tomrum som finns och även erbjuda specialdesignade modeller.

Sortimentet växer så det knakar och i skrivande stund har vi bland annat 28mm fantasy/steampunk och sci-fi. Efter en pratstund med trevligt folk från bland annat 15mm på Gubbspel i Göteborg kom det fram en hel del önskemål på modeller som byggnader från östfronten, Stalingrads ruiner, staket, murar och slutstriden i Berlin såklart, detta ska absolut göras!

Anledningen att jag skriver här är att presentera företaget och få mer input från er spelare, vad vill ni se på spelborden framöver? Jag ska även försöka närvara på så många spelkonvent och turneringar som möjligt och visa upp och sälja terräng, och sammarbetar gärna med arrangörer för olika event.

Lite smakprov på modellerna:

Image

Med vänlig hälsning, Jonathan Axelsson

Tiny Terrain

Re: Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Thu Sep 19, 2013 3:16 pm

Just nu finns det modeller på gång i 15mm skalan med temat Stalingrads fabriksruiner. Jag undrar vad ni spelare skulle vilja se här innan jag färdigställer dessa för produktion:

1- Byggnader med förgjorda krigsskador och raserade väggar.

2- Byggnader som man själv karvar, borrar och skär sönder till önskad grad av förstörelse.

Min tanke är att det senare alternativet är mer intressant då man kan ha flera modeller framme utan att de behöver se likadana ut, samt att man kan använda överblivna delar till andra ruiner etc.

Svara gärna här vad ni tycker så kan jag skicka vidare modellerna till produktion när jag fått lite feedback från er!

//Jonathan
Tiny Terrain, terräng till alla!

sardukar

Post by sardukar » Thu Sep 19, 2013 6:56 pm

Jag är mest intresserad över "dussin-hus", dvs vanliga lägenhetskomplex som kan användas för att fylla upp ett bord med ett helt bostadsområde.
Ruiner och utbrända husgrunder har jag samt är lätta att göra fler av, men hela hus ger en helt annan känsla.
Att sen lägga till betongblommor och andra skador på ett helt hus är lättare än att reparera ett trasigt ;)

Se bilden nedan t ex:
Image
Image
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler

LÖWE

Post by LÖWE » Thu Sep 19, 2013 6:57 pm

Hej,

Kul att få en halvlokal producent...

Jag skulle vilja se husruiner där skorstenarna står kvar...den ikoniska bilden av Stalingrad med rader av ruiner och skorstenar...

Frågan är om det funkar produktionsmässigt...

Annars fabrikslokaler...stora, med avtagbart tak för strider inne i byggnaden

Det klassika köpcentret såklart...

Helst vill man väl att det skall vara battledamaged för det slagfältet...

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Erik G

Post by Erik G » Thu Sep 19, 2013 10:04 pm

Hej vad intressant detta låter :)
Jag håller med Sardukar och Löwe, jag har inte riktigt tiden just nu att själv göra "skador" på husen utan köper hellre en mängd och sätter upp dom som ett helt kvarter.

Jag skulle gärna se ryska bondstugor och staket för spel på landsbygden också.

Har du nåt prisexempel på hus?

/ Erik
Tyskar: MW/LW ca 8600 p.
US: LW ca 5000 p. MW ca 3300 p
Bygger på Finnar: EW: ca 1500 p MW/LW ca 2800 p

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Fri Sep 20, 2013 9:16 am

Kul att ni har idéer om vad ni vill se, ännu roligare är att just dussinhus, bondstugor och staket är på G.

Prisexempel är i nuläget svårt eftersom jag måste göra en modell klart för att få reda på hela produktionskostnaden, men självklart ska jag se till att grejjerna håller sig i den bekvämare prisklassen.
Eftersom husen skärs ut med laser är det svårt att få till runda fabriksskorstenar, men däremot kan jag göra fyrkantiga utan problem.
Jag ser till att modellerna kommer med olika grad av krigsskador från inget till massor.

@Löwe: Stora fabrikslokaler, hur stora tänker du rent konkret för att man ska kunna ha strider där inne?

//Jonathan

sardukar

Post by sardukar » Fri Sep 20, 2013 10:09 am

Tiny Terrain wrote:@Löwe: Stora fabrikslokaler, hur stora tänker du rent konkret för att man ska kunna ha strider där inne?
Jag tar mig friheten att svara åt Löwe.
Jag skulle tro att han är intresserad av hus i den storlek som Tjub och hans kompisar använde sig av. Se länk nedan för referens.

viewtopic.php?f=42&t=1133
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler

Sigge

Post by Sigge » Fri Sep 20, 2013 10:25 am

Målade hus är ett stort plus för min del men antar att det är svårt till ett rimligt pris...?

LÖWE

Post by LÖWE » Fri Sep 20, 2013 12:19 pm

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=484

På detta bord finns både "skorstenskyrkogården" och farbrik...fabriken tänker jag kanske inte riktigt så stor som den på bilden (kanske går det att addera två husmodeller för en större fabrik)...men typ halva storleken...formen med det distinkta taket känns viktig...

Kan det vara så att husen har förtryckt färg..?

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Tiny Terrain

Post by Tiny Terrain » Fri Sep 20, 2013 3:12 pm

Förtryckt färg är korrekt, produktionen arbetar as we speak med att testa rätt färgblandning för lasern.

Hus i den storleken är inga problem, det som kostar mest är maskintid, så ju mer detaljer, desto mer peng, stora ytor är mindre kostsamma, förutom att det blir mindre modeller per skärning, lite pusslande för att få en bra prisbild i slutet, men jag gör en testomgång med lite av vad ni vill ha, så får vi se hur vi kan utveckla detta framöver!

Bra bildmaterial förresten, tackar för det!

//Jonathan

Post Reply

Return to “Butiker”