Prisvärda FoW-produkter

Information om och från återförsäljare.

Prisvärda FoW-produkter

Inläggav Panzerkanzler » tor jun 03, 2010 11:33 am

Jag har surfat runt en del och sökt bra priser på ovan nämnda produkter. Det jag undrar är om det egentligen någonsin är värt att handla av svenska nätaffärer? De har alltid högre pris per blister/box och frakten behöver inte vara speciellt låg bara för det är inrikes. Den enda situationen jag kan tänka mig att en svensk nätaffär är bättre är väl om man ska ha prylar till ett värde av typ 10£. Om ens då. Var brukar ni handla ert FoW och varför?
Elöre Gyözelemre!
Användarvisningsbild
Panzerkanzler

Re: Prisvärda FoW-produkter

Inläggav Deathbullar » tor jun 03, 2010 11:38 am

maelstorm!
+prisgaranti
+fri frakt över drygt 10 pund
+ man får 1 % procent ifrån ordervärdet att använda som betalning till framtida ordar.
+ Trevliga extra erbjudanden.

- Leveranstiden... väldigt varierande allt ifrån 3 dar till 2 veckor.
Ryssar: Strelkovy, ISU-Heavy Assault Gun, Guard Tankovy
Tyskar: Panzer Lehr- Panzerspäh
Britter: WIP Brittiska Paratroopers
Deathbullar

Inläggav Panzerkanzler » tor jun 03, 2010 11:43 am

Det ser trevligt ut. Själv har jag handlat en del infinity och FoW-regelböcker från Weyland Games, de har en del bra priser. Jag ska spendera den kommande timmen med att plocka ihop min ungerska armé från tre olika nätaffärer och sedan jämföra priset inklusive frakt.
Användarvisningsbild
Panzerkanzler

Inläggav Iztvan » tor jun 03, 2010 12:01 pm

Både Weyland och Maelstrom är bra tycker jag.

Antingen en pålitlig nätbutik med bra priser, eller den lokala butiken (Wizard Games för min del.).
Pålitlig är viktig, strular dom eller man inte får allt så hjälper det ju inte att det är några ören billigare.

Det finns ju en fördel med att köra i butik också även om det är lite dyrare. Man ser vad man får, kan kolla om det är felpackat och får det direkt i handen. Surt att vänta på något i 2 veckor och sedan är det felpackat, så får man vänta ännu mer... :evil:
Spelklart: MW/LW Gep.PzGr. 43-44, MW/LW US 82nd Airborne 42-44, LW Udarny Strelkovy Battalon 44, MW/LW US Rifles 42-44, MW DAK Panzers 42
Pausat: MW/LW Grenadierkompanie, vintertema

Till GotchCon: MW Tankovy, Kursktema, T-34or
Användarvisningsbild
Iztvan

Inläggav Panzerkanzler » tor jun 03, 2010 12:08 pm

Det finns ju två sätt att tänka på. Det ena är att söka billigaste produkten, i vilket fall brittiska internetaffärer verkar vara de bästa. Andra sättet är att handla lokalt för att stödja en viss spelaffär som en sorts motprestation mot att de tillhandahåller spellokal/bord. Men jag måste säga att även i fall där man vill sponsra den lokala spelkulturen så känns det, för mig, nästan omöjligt att sätta sprätt på nästan 100kr extra per inhandlad regelbok, det får bli nätaffären. Jag vet inte om detta hotar fysiska affärer, men jag tror det. I Malmö fanns det förr flera spelaffärer, nu är det bara en kvar på djäknegatan.
Elöre Gyözelemre!
Användarvisningsbild
Panzerkanzler

Inläggav måns » tor jun 03, 2010 4:58 pm

Jag försöker handla från alla. Maelstrom är som sagt billigast, men jag har väntat i betydligt mer än 2 veckor på prylar därifrån, och sortimentet är inte det bästa. I Sverige är mina nya favoriter Alfa Hobby. Hyfsat billiga, snabb leverans och service minded. Jag kommer att handla mer därifrån.
A rendezvous with destiny.
1750p - US Airborne
1750p - US Tank Company
Användarvisningsbild
måns

Inläggav Svensson » tor jun 03, 2010 5:19 pm

Innan Maelstrom blev min pusher handlade jag mycket från games of war.
FOW
Tyskland
Tale of Two Fronts 2010: U.S 804th Tank Company
Användarvisningsbild
Svensson

Inläggav greger04 » tor jul 29, 2010 4:52 pm

Jag brukar handla från Gamemaniacs, såvitt jag vet så har dem lägst priser här i Sverige men kan ju ha fel.
Frakten är inte speciellt farlig heller men som sagt, för att handla på en nätbutik så måste handla lite mer än i en vanlig butik för att tjäna in frakt priset ;) Så om man bara ska köpa en blister eller en box så är det nog mer värt att gå till lokala butiken, men annars så är det helt klart värt att handla på en nätbutik.

Köpte ett par st. tyska halftracks här senast, 6 st. o tärningar för 600 kr inkl frakt nånting.

Leveranstiden är lite varierande beroende på vad man beställer o hur mycket, vissa saker har dem på lager, men står inte hur många(lite dåligt) men det som dem har i lager skickas inom 3 dagar så tar mellan 3 dagar att få hem grejerna upp till c.a 2 veckor ifall dem måste beställa hem.
Bygger/målar: Gepanzerte Panzergrenadier 1750 pts.
Målar(men uppbyggda): Gepanzerte Pz.Grenadiers 600pts.
greger04

Inläggav t80u » tor jul 29, 2010 5:14 pm

Förr köpte jag allt från US då jag ville stödja min lokale handlare (eftersom jag bor någon km därifrån bara) men nu när vi inte längre har någon lokal handlare längre så köper jag allt från Maelstrom games då de har fri frakt, är billigast och har brett sortiment även av andra grejer (woodland scenics, etc).
Sprayer och sånt annat jag vill ha, som inte säljs via Maelstrom, köper jag från www.mantikora.se De har inte allt på sin hemsida, trots att de är en nätbutik, men de har allt som Vincit har och mer därtill och dessutom billigast bland de svenska nätbutikerna oftast.. fast därifrån blir det framförallt för den trevliga perosnliga servicen och de toksnabba leveranserna..

Figurväskor köper jag dock alltid från www.figurecase.com har visst råkat bli 6st bara i år så ;)
EW Tyskar ca 4500p målat
MW östfront Tyskar 8295p målat
MW Sovjeter 9365p målat
MW Finnar 1785p pågående
MW DAK Tyskar 4940p målat
MW Ökenbritter 3935p målat
LW Tyskar 5005p målat
LW Sovjeter 8875p målat
LW Amerikaner 2395p målat
Användarvisningsbild
t80u

Återgå till Butiker