Kulturkommissariatet

Information om och från återförsäljare.

Kulturkommissariatet

Inläggav Kulturkommissariatet » fre mar 05, 2010 6:28 pm

För dem av er som inte hittat oss än kommer här en liten blänkare: Kulturkommissariatet är en nästan renodlad nätbutik med fokus på figurspel med tillbehör. Mest kända är vi förmodligen för Secrets of the third reich och Incursion fast av mer intresse för detta forum är förmodligen QRF (FoW) och Xyston. Detta kommer under helgen få sällskap av Skytrex och sedan kommer vi vart efter att komplettera med BF:s egna saker.
En till två gånger i månaden hyr vi också en lokal för spel i norra Lund, om ni är nyfikna kolla butiken och hör av er för mer info.

Just nu har vi lite auktioner uppe på Tradera (QRF, BF och GW denna gång) för den som vill göra ett fynd, plus att vi precis startat en fyndhörna i butiken. Denna kommer att fyllas på en till två gånger i veckan så det kan vara värt att kika förbi då och då. Första omgången innehöll inget 15mm men redan kommande vecka har vi valt ut ett par paket...

Så slå gärna en kik i vår butik, även om ni inte hittar något som ni "behöver" så kanske ni hittar lite inspiration eller någon ny tillverkare ni inte kände till tidigare.

KP
Kulturkommissariatet

Re: Kulturkommissariatet

Inläggav Axelius » lör mar 06, 2010 12:18 am

Öj, en del trevliga modeller där och SotR... Ser intressant ut. Känns som att mina pengar kommer flyga söderut när man får in dem...

Någon chans att ni kommer ta in West Winds Paras in Berets huvuden inom en framtid?
Late: British Airborne Parachute Company, Schwere Panzerkompanie
Mid: (samma som Late, fast moddade listor)
Användarvisningsbild
Axelius

Inläggav Svensson » lör mar 06, 2010 9:52 am

Har handlat av er, blev 15 mm tågräls och floder till FOW om jag minns rätt. Snabb och smidig leverans, bor brevid Pressbyrån som var ert uthämtningsställe. :D
FOW
Tyskland
Tale of Two Fronts 2010: U.S 804th Tank Company
Användarvisningsbild
Svensson

Inläggav Kulturkommissariatet » sön mar 07, 2010 7:50 pm

Ikväll 21.40 ungefär börjar auktionerna gå ut om det är någon som glömt dem.

Skytrex är nu uppe - Folkets jubel!

Axelius skrev:Öj, en del trevliga modeller där och SotR... Ser intressant ut. Känns som att mina pengar kommer flyga söderut när man får in dem...

Någon chans att ni kommer ta in West Winds Paras in Berets huvuden inom en framtid?

Trevligt att inspirera. :D
Tänker du på dessa?
Tror vi har ett par stycken i lager för tillfället.

Angående SoTR kan jag inte annat än rekommendera det för egen del, har totaltorskat på det, och det och Incursion har väl stått för över 90% av mitt spelande det senaste året...

Du kan ju höra av dig på "Kontakta oss" så kan vi bena ut om det är något annat produktspecifikt du undrar över eller vill ha med SoTR info.

Skulle normalt tipsa om våra spelningar (nu närmast på lördag 13/3) men det är ju kanske lite långt till Lund från Fjollträsk. ;)

Svensson skrev:Har handlat av er, blev 15 mm tågräls och floder till FOW om jag minns rätt. Snabb och smidig leverans, bor brevid Pressbyrån som var ert uthämtningsställe. :D

Hej igen "Svensson"!

Ja då kan man ju inte klaga på avståndet. ;)

KP
Kulturkommissariatet

Inläggav cujo » sön mar 07, 2010 7:57 pm

Kulturkommissariatet skrev:
Skytrex är nu uppe - Folkets jubel!

Trevligt! Ni får stående ovationer om ni dessutom fixar lite bilder på de prylar som inte har bilder på skytrexs egen sajt... :D
Lirar: FoW - MW Jalkaväkikomppania, W-L-D: 6-1-0

Min FoW-blogg: http://saturnismus.wordpress.com/
Användarvisningsbild
cujo

Inläggav berfrund » sön mar 07, 2010 9:31 pm

Japp bilder på prylarna är ett måste för att kunna sälja!

Har lagt min första beställning på skytrex så får vi se vad det är för kvalitet på grejorna :)

Mvh Johan
Ryssar C:a 6000p Mw-Lw
bygger på Ew Tyskar, mer ryssar Mw-Lw
Runt nästa hörn Mw-Lw Tyskar har landat lite...
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav cicero » mån mar 08, 2010 8:37 pm

Välkomna till 15.mm.se

Läs våra regler och replikera till det PM ni har fått.

Gillar verkligen att ni fått in Skytrex. :)
/ Cicero
IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mekaniserade listor. MW:kossacker, bygger panzarpionjärer LW: DR Gepanzerte o Britter
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
cicero

Inläggav Padde » tis mar 09, 2010 3:27 pm

Hittar inget på tradera... men det kommer väl.

Brukar folk spela FoW vid era speltillfällen? Inte så värst många spelar FoW i skåne så det är därför jag undrar. Hoppas ju på att intresset ska bli lite större

/Padde
MW - Rifle/Rangers ca 1500 poäng
Användarvisningsbild
Padde

Återgå till Butiker