V4-regelbok köpes

Sök modeller, terräng och tillbehör.

V4-regelbok köpes

Inläggav Sufyan » fre jun 16, 2017 8:15 am

Om ni vill bli av med en regelbok är jag villig att betala om inte någon av favorit-butikerna hinner få hem nya exemplar först. Alla böcker verkar fortfarande ligga och vänta på inbyten vilket jag inte kan nyttja.
Alla listor borde ha ett Fearless Trained-alternativ.
Användarvisningsbild
Sufyan

Re: V4-regelbok köpes

Inläggav Vengardo » fre jun 16, 2017 9:28 am

Sufyan skrev:Om ni vill bli av med en regelbok är jag villig att betala om inte någon av favorit-butikerna hinner få hem nya exemplar först. Alla böcker verkar fortfarande ligga och vänta på inbyten vilket jag inte kan nyttja.

Ska förbi en butik i eftermiddag som har 50+ inne. Ska försöka argumentera igenom en lösning, hör av mig.
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Vengardo » fre jun 16, 2017 11:56 am

Vengardo skrev:
Sufyan skrev:Om ni vill bli av med en regelbok är jag villig att betala om inte någon av favorit-butikerna hinner få hem nya exemplar först. Alla böcker verkar fortfarande ligga och vänta på inbyten vilket jag inte kan nyttja.

Ska förbi en butik i eftermiddag som har 50+ inne. Ska försöka argumentera igenom en lösning, hör av mig.

OK, Alphaspel sa ungefär så här; om du köper något så skickar de gärna med böckerna utan extra kostnad (själv köpte jag nya mät-snigeln för att vara lite trevlig, hade ingen V3-bok med mig). Om du verkligen vill så kan de skicka enbart böckerna om du betalar porto.

Hoppas det ordnar sig!
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Sufyan » fre jun 16, 2017 10:17 pm

Intressant, så alpha- och figurspel.se sitter på större antal böcker de inte kan sälja, men kan säga till BF att dom byter bort mot gamla böcker (sant eller ej spelar mindre roll). Ska ge Alphaspel ett försök om jag kommer på något att beställa, tack för grävet!
Användarvisningsbild
Sufyan

Inläggav Vengardo » lör jun 17, 2017 6:17 am

Sufyan skrev:Intressant, så alpha- och figurspel.se sitter på större antal böcker de inte kan sälja, men kan säga till BF att dom byter bort mot gamla böcker (sant eller ej spelar mindre roll). Ska ge Alphaspel ett försök om jag kommer på något att beställa, tack för grävet!

JA, det hängde för Alphaspels del ihop med att de aldrig fick de klistermärken som man skulle sätta i "inbytesboken" så efter kontakt med BF så fick de OK att vara lite mer frikostiga.
Användarvisningsbild
Vengardo

Inläggav Magro » mån jun 19, 2017 8:09 pm

Jag har någon v3-bok kvar om det behövs
Magro

Inläggav Sufyan » tor jul 13, 2017 6:59 pm

Min totala förvirring har precis klarats upp: Det finns två regelböcker. Facepalm rakt igenom och ut ur bakhuvudet.

Boken man får om man byter in en V3-bok är EW/LW-versionen av V4. Den hade varit mest intressant för mig, men går inte att köpa som egen produkt. Boken jag faktiskt köpt är MW-versionen av V4 som givetvis innehåller alla grundregler men i övrigt saknar nationella regler och allt som konverterar gamla böcker till V4-standard, t ex hur Bunker Busters fungerar ("Brutal" i V4) eller att ROF1-vapen har +1 to hit ("slow firing" i V4).

Det finns "Flames of War 1939-41 & 1944-45" att köpa på ebay från vad jag antar är en privatperson eller butik som låtsas vara privatperson, och Special Rules and Warriors finns att ladda ner på flamesofwar.com
Användarvisningsbild
Sufyan

Inläggav berfrund » tor jul 13, 2017 11:02 pm

Du får två böcker när man byter in V3 boken en med EW/LW och en liten med special rules and warriors Ew/Lw
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/
Användarvisningsbild
berfrund

Inläggav Sufyan » fre jul 14, 2017 12:43 pm

berfrund skrev:Du får två böcker när man byter in V3 boken en med EW/LW och en liten med special rules and warriors Ew/Lw

Jag kände till vad man får genom inbytet. Vad jag inte visste var att det i praktiken finns två olika versioner av V4: Ett slags Version 3.9 för EW/LW i en helt egen komplett bok som använder gamla listor och poäng, och en Flames of War Reboot som man kan säga är den riktiga version 4 som kommer att utvecklas vidare genom åren.

Skillnaderna är små. Vad jag förstår översätter EW/LW-versionen av V4 gamla V3-regler och team-beskrivningar och innehåller sådant som ännu inte finns i nya V4 (t ex eldkastare). Tydligen skall även flygreglerna vara annorlunda mellan böckerna, där EW/LW måste fungera med ett helt utdaterat sätt att köpa flygplan i listorna. Vidare gissar jag på att det finns skillnader mellan Missions eftersom nya Flames of War använder annorlunda poängsättning, så i uppdrag med minfält kan det stå "ett minfält per 25p" där man antar att 100p är normalstort spel. Dessutom använder EW/LW-boken gamla minfält medan Flames of War i framtiden kommer att använda Team Yankee-minfält enligt den "riktiga" V4-boken.

Att jag är så förvånad är för att jag trodde att det bara fanns ett grundspel, men det är faktiskt tills vidare två egna produkter med egna produktkoder. Jag har inga MW-arméer kvar men kan iallafall använda min V4 MW till att lära mig reglerna, det är väldigt få saker jag behöver ta reda på genom V4 EW/LW för att spela LW.
Användarvisningsbild
Sufyan

Återgå till Köpes