Skottarna mobiliserar

Låt oss följa ditt målningsarbete.
Tobias Björkman

Re: Skottarna mobiliserar

Post by Tobias Björkman » Sat Jan 17, 2009 9:43 am

Mycket mycket snygga skottar, jag är imponerad! :) Ser gärna mer av dem och hur de utvecklas.

Jasså, en lumpenpolare i Varberg..? Jag bor i Varberg. :)

LÖWE

Post by LÖWE » Sat Jan 17, 2009 2:44 pm

Toksnygga skottar hörru...ser riktigt bra ut...älskar grenarna på pansarbilen...

Musik ja...spelar en del gitarr och banjo....men bara för hemmabruk numera...saknar nog egentligen den talang som jag önskar jag hade...mest folkmusik...svenskt/ irländskt...singer songwriter stuket....men gillar väl all slags musik som inte är för kommersiell...jobbar ju på skola så jag använder musik en del i jobbet mä...

...men det mesta av min hobbytid har de senaste månaderna/ året pendlat över till att måla små gubbar/ bygga terräng...

...välkommen att höra av dig när du ä nere i GBG området så ska vi nog kunna piska dina skottar lite ;)

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Heathgrove

Post by Heathgrove » Mon Jan 19, 2009 12:37 am

cicero: Tackar tackar. Löven kommer ifrån detta företag: http://www.barrule.com/Workshop/index.html Beställde lite småsaker därifrån och det var riktigt bra grejer faktiskt.

Lt. Col. Frost: Tack så mycket, kul att höra att du tycker om dom! Mer kommer du nog få se av dom också. Jaså du bor i Varberg? Trevligt, kanske hör av mig om att slåss lite grann om jag skall ner och besöka min Lumparpolare någon gång! ;)

LÖWE: Tack, skönt att höra att folk tycker om dom! Första 15mm armén jag målar men har målat en hel del 28a MM i form av Warhammer tidigare, trivs väldigt bra med dessa faktiskt. Heh, världen är läskigt liten ibland iallafall måste jag säga! Spelar också gitarr och banjo (Fast även en del andra instrument) och även här är det mest folkmusik i svenskt/irländskt stuk! Hehe ^^ Och jag hör av mig om jag skall ner mot GBG, kommer nog bli aktuellt till våren som sagt.

Ligger hemma sjuk för tillfället så man får lite tid över till att måla, hatar att vara sjuk då man inte kan åka iväg och gymma eller träffa folk men man får väll göra det bästa av situationen och måla och bygga lite grann! Idag målade jag klart kompani chefen och hans ställföreträdande och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Framförallt kiltarna på kaptenen och hans säckpipspelare!

Image
Hela gänget.

Image
Image
Och två närbilder på dom riktiga männen!

Image
"Oi, pipe up mate, good for morale!"

Härnäst är det dags att göra iordning min 6pdr pluton. Säg gärna vad ni tycker om dessa, både dåligt och bra är alltid kul/bra att höra!
Exilmasen...

Lirar:
51st Highland Division, Normandie.
Fallschirmjäger, Normandie & Holland.
Tyskt pansarkompani på östfronten.
Tigrar i Tunisien och Sicilien.

claudiomarino
Site Admin

Post by claudiomarino » Mon Jan 19, 2009 10:03 am

Kul att se så hög målningsstandard, jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag är impad!

LÖWE

Post by LÖWE » Mon Jan 19, 2009 10:43 am

Mycket snyggt...gillar kiltarna...bra detaljarbete...hah kul att du har samma smak av musik...velat köpa en mandolin oxå, men skaffa mig commandos istället...suck

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Heathgrove

Post by Heathgrove » Tue Mar 03, 2009 1:41 pm

Hej hej igen allihopa!

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade min "log", men jag har inte varit helt antiproduktiv under den tiden... Men det har varit lite andra projekt som "smitit in före" mina skottar. Jag har iallafall blivit klar med en 6pounder pluton bestående av 4 kanoner och 1 löjtnant och underhuggare. Här kommer ett par bilder:

Image

Image

Just nu håller jag på att få klart ännu en skytte pluton till mina skottar, men när den är klar så har jag faktiskt 600 poäng målat! Då är nästa steg att ta sig upp till 1000 poäng... Ville igentligen köpa artelleri och granatkastare men det är för dyrt för någon som är arbetslös känner jag... Så jag kommer nog nöja mig med att köpa en pluton med Churchill crocodiles helt enkelt!
Exilmasen...

Lirar:

Iztvan

Post by Iztvan » Tue Mar 03, 2009 2:43 pm

Snygga skottar! Det är något speciellt med britter.
Kombinationen arbetslös + köpa brittiskt artilleri låter jobbig, det hör man lång väg. :( Men lite mortars borde kanske räcka. :?
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

Ragnar

Post by Ragnar » Tue Mar 03, 2009 2:44 pm

Du målar riktigt fint, grymma baser med !

Tummen upp! :geek:
Waffen SS MW/LW

Heathgrove

Post by Heathgrove » Tue Mar 03, 2009 10:10 pm

Iztvan: Tack så mycket! Det skulle kosta nästan 900 spänn att köpa 8 25 punds kanoner och tillhörande chefer och eldledare... Lite väl mycket för 280 poäng! Sen måste jag köpa en granatkastar pluton på det och då är vi uppe i 1000kr... :P

Tror dock jag kommer köpa en lätt granatkastar pluton faktiskt. Kan vara roligare att måla än churchills! Dessutom så "sabbar" jag min inköps plan totalt om jag köper mina churchills redan nu... Men vi får se! Kanske har jobb då :P

Ragnar: Tack så mycket! Baserna är väldigt lätta att göra faktiskt men blir effektfullt... Det är bara att använda spackel, lite sand och en liten sten här och där. Lägga på 3 lager färg sen gräs och småbuskar. Kan göra en mer detaljerad "tutorial" sen om någon är intresserad!

På tal om spackel och baser... Har varit väldigt produktiv idag och gjorde klar basen på en skytte omgång till min nya pluton samt fixade klart en hel drös med gubbar till!
Image
För att vara mer exakt så målade jag det sista på en skytte omgång som var så gott som klar, sen målade jag klart pluton chefen, en PIAT omgång och en lätt granatkastar omgång. Ska fixa baserna imorgon bitti tror jag! Sen ska jag nog kolla på en airbrush imorgon... Spännande.
Exilmasen...

Lirar:

Iztvan

Post by Iztvan » Wed Mar 04, 2009 9:24 am

Heathgrove wrote:Iztvan: Tack så mycket! Det skulle kosta nästan 900 spänn att köpa 8 25 punds kanoner och tillhörande chefer och eldledare... Lite väl mycket för 280 poäng! Sen måste jag köpa en granatkastar pluton på det och då är vi uppe i 1000kr... :P
Jag har varit nära att skaffa britter några gånger, dyrkade dom som liten snorunge innan folk glömt bort dom*.
Men det som avskräcker är alltid artilleriet - ska man lägga en förmögenhet på massa kanoner eller inte? Att bara köra ett halvt batteri känns inte så intressant, då missar man ju alla specialregler. Och frågan är hur bra man klarar sig helt utan riktigt Art?

*) Nuförtiden så tror ju folk bara att WW2 var tyskar vs amerikaner (och lite ryssar). :?
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

Post Reply

Return to “Målningsbloggar och WIP-bilder”