Nytt år nya projekt vad målar ni på?

Dela med er av tips och råd.
berfrund

Nytt år nya projekt vad målar ni på?

Post by berfrund » Thu Jan 04, 2018 12:47 pm

Själv så bygger jag!

Mer Chain of Command 15mm Britter och terräng till det!

Mer Team Yankee Östtyskar en Infanteri pluton till med BMP1or och två Recce BMP1or
samt 2st till Shilka dvs Luftvärn
Japaner 1500Ew
Tyskar 2700Ew 9000Mw-Lw
Britter 1600Mw
Israeler 2750
BP Nappe Britter Fransmän
Ak47 UNO Congo
BFS Svenskar
CoC Tyska PzGr, Britter, US
Saga kristna, muslim
http://berfrund.blogspot.se/
http://ossstockholm.blogspot.se/

Vengardo

Re: Nytt år nya projekt vad målar ni på?

Post by Vengardo » Thu Jan 04, 2018 10:47 pm

berfrund wrote:Själv så bygger jag!

Mer Chain of Command 15mm Britter och terräng till det!

Mer Team Yankee Östtyskar en Infanteri pluton till med BMP1or och två Recce BMP1or
samt 2st till Shilka dvs Luftvärn
Vilken skala på östtyskarna?

Själv målar jag inte alls, men skulle vilja komma till skott med ett speltillfälle nån gång under 2018.

Målsättning!

Threadhead

Post by Threadhead » Thu Jan 04, 2018 11:27 pm

Planen är 15mm Chain of Command (än så länge osäker på vilken sida jag börjar med, förhoppningsvis har jag en aning nästa vecka). Samt då en massa 28mm projekt (Blood & Plunder, Frostgrave, Blood & Plunder, SAGA, alternativ Chain of Command, Blood & Plunder...)
Blogg, för tillfället väldigt mycket Blood & Plunder och Chain of Command
http://foolinahat.blogspot.se/

Iztvan

Post by Iztvan » Fri Jan 05, 2018 7:44 am

Bra initiativ!

1. 15mm Brittiskt infanteri. FoW och CoC. Plastic Soldier Company. Kommer följas upp med Shermans och Halftracks vad det lider (Battlefront plast).

2. Komma i mål (ok, delmål) med mina östtyskar. Det mesta är grundmålat och washat, men det behövs dekaler (äntligen fått tag på) och smuts.

3. Sedan blir det 28mm. Får se vilket av nedanstående jag gör först:
- Blood & Plunder. Har en Unaligned startbox, två små långbåtar och en Sloop. Vill få dessa klara innan nya kickstartern levererar i maj. Har velat mellan att måla som glada pirater och som svenskar... :D
- 28mm WW2 Chain of Command. Har allt brittiskt infanteri jag behöver (utom AT-kanon och fordon) för CoC, så en någorlunda snabbmålning lutar jag åt. Mest för att jag är sugen p å att köpa och måla 28mm Shermans som Irish Guards... :oops:

4. Mitt i allt kommer jag säkert att slänga in lite 15mm Chain of Command med överblivna FoW-figurer.
My name is Staffan and I approve of this message:
Saaywhu wrote:Hatar crocks. Hatar att ha en vagn som kan stå emot en tiger. Historiskt vedervärdigt.
(obs humor)

Tilioch

Post by Tilioch » Fri Jan 05, 2018 9:39 am

Sitter nu och målar lite på understöd till mina TY sovjeter, lite luftvärn och spaning är det som står på bordet nu. Det kommer även lite mer transporter så att mina infanterister som just nu står i kylan och saknar bilar kan få det

Sen har jag lite fler gamla greker och romare som jag vill få ihop till spelbara styrkor så att det ska gå att testa på lite Hail Caesar i 28.

Sen får jag se vartåt det brakar, planer längre än max några månader framåt brukar ändra på sig allt som oftast =)
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting

Stakka

Post by Stakka » Fri Jan 05, 2018 10:46 am

Tänkt mål: Mer TY-britter + måla upp vad som finns i förråden.

Drömmål: Kunna ställa en full brittisk lw rifle battalion på bordet.

Realistiskt mål: Blåsa bort dammet från penslarna...
Last edited by Stakka on Fri Jan 05, 2018 4:47 pm, edited 1 time in total.
Spelar listor som har mission tactics utan att tala tyska.

Sufyan

Post by Sufyan » Fri Jan 05, 2018 12:01 pm

Är sliten mellan följande:

- Bygga om mina LW sovjeter på olika och väldigt tidskrävande sätt (ett ständigt levande projekt sedan 2010)

- Göra ett krafttag och bli klar med 3rd Armored Sherman-kompani i Frankrike. 17 vagnar med alla fältmodifikationer jag kan hitta om 3AD, inklusive deras egna tolkning av hedge row cutters. Även deras fältmodifikation av granatkastar-vagnarna så att de skjuter framåt istället för bakåt.

- Massor av jänkare i 1:300 till Team Yankee, det minst krävande projektet. Nya boken är toppen.

- Bygga terräng till 1:100 och 1:300.

Folklore

Post by Folklore » Sun Jan 07, 2018 12:28 am

Med min glaciärtakt på målandet så är detta mål väldigt otimistiskt =)
Frostgrave 28mm.
15mm American Civil War Nordstatare. Tror inte att jag blir klar med dessa i år.
En battaljon Panzer Grenajärer och tre Jagdpanzer till Team Yankee.
Är intresserad utav att starta en FoW nord Vietnamsk armé i och med den nya boken.
Sen har jag tre GW projekt som jag inte får diskutera på detta forum.
Conquering the world on horseback is easy; it is dismounting and governing that is hard.
Genghis Khan

t80u

Post by t80u » Sun Jan 07, 2018 6:40 pm

Har precis kompletteringsköpt alla brittiska ökenchoises (EW och MW) som finns i böckerna för att kompletteringsmåla så att jag sen är "klar" med ökenbritter :geek:

Så nu målas mystiska brittiska SAS-jeepar (och två amerikanska MW-öken recon-bilar får följa med av bara farten, eftersom de visst saknades innan) :)
EW Tyskar 4625p
EW Sovjeter 3555p
EW Britter 3945p
EW Finnar 1530p
EW Polen 1695p
MW Tyskar 10295p
MW Sovjeter 9365p
MW Finnar 3785p
MW DAK Tyskar 4940p
MW Ökenbritter 3935p
LW Tyskar 9005p
LW Sovjeter 8875p
LW USA 9295p
LW Britter 5225p
LW Finnar 2885p

Axelsson

Post by Axelsson » Mon Jan 08, 2018 10:43 am

När det gäller 15mm så håller jag på att utöka en del fantasy-armér till Dragon Rampant och har under våren tänkt att måla färdigt mina French Marines till Sharp Practice.

Har även en del 15mm sci-fi figurer i skrivbordslådan, tanken var att de skulle användas till Rouge Stars. Möjligtvis blir det också någon utökning av sovjeterna i Team Yankee.

På 28mm sidan så har jag lite Late Romans till Saga och ett gäng till Draculas Amerika som jag tänkt få färdigt under våren.

Överlag hade jag tänkt att måla upp det jag har liggande innan jag köper fler saker, men vi får väl se hur det går med det... :)
/Mattias

What we loose in the wisdom of our forefathers, we gain in sleek Nintendo skills.
www.LloydianAspects.co.uk

Post Reply

Return to “Måla, bygga och konvertera”