Steffo skrev:Jag lackar mina med GW purity seal följt av Vallejo matt och tycker det blir hur bra som helst. Inte ett spår av dekaler.
Steffo skrev:Annars ska Vallejo Air matt vara bra också men det kräver att du köper en billig airbrush (typ GW eller bilteam) och lösa flaskor med luft. Fast det blir antagligen billigare ganska snabbt jämfört med att köpa sprayflaskor.
måns skrev:Steffo skrev:Jag lackar mina med GW purity seal följt av Vallejo matt och tycker det blir hur bra som helst. Inte ett spår av dekaler.
Men blir det matt?Steffo skrev:Annars ska Vallejo Air matt vara bra också men det kräver att du köper en billig airbrush (typ GW eller bilteam) och lösa flaskor med luft. Fast det blir antagligen billigare ganska snabbt jämfört med att köpa sprayflaskor.
Då funkar det alltså med en billig airbrush? Det är ju ett alternativ. Kan man blanda sin egen lack och airbrusha eller hur funkar det? Det står nämligen på Polly Scalelacken att du kan blanda med vatten och airbrusha och skulle vara perfekt.
Steffo skrev:Jupp, mina blir matta med blank+matt. Jag har en del bilder på mina gubbar på 15mm som du kan kika på.
Marsupilami skrev:Rekommenderar Tamiyas mattlack för matt och fint slutresultat.
Återgå till Måla, bygga och konvertera
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst