PBI

Är du ny 15mm-spel? Ställ dina frågor här.
LÖWE

Re: PBI

Post by LÖWE » Mon Dec 21, 2009 3:48 pm

Demus wrote:Steffo hade några vettiga synpunkter som jag tror jag skall följa. Ut med 6-pdr portees, bantad HQ med bara 2 grants och in med 4 stycken Bishops....
Vi får se. Träffar Tobbe då och då men eftersom jag håller på att helt tappa intresset för 40k kommer det nog bli än mer sällan.

Vi höres/ Niclas
Steffo har alltid bra synpunkter...verkar som bra förändringar...

40K är ett ondskefullt spel...

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Svensson

Post by Svensson » Mon Dec 21, 2009 6:13 pm

Demus wrote:Vi Demospelar gärna (i synnerhet om någon orkar åka till Alingsås ;) )
Kanske kunde "dubbeldejta" med lite prova på FoW och SoTR...... 8-)
Låter helt klart som en plan. Kör ni något incursion eller uteslutande SoTR?

Incursions regler och spelplan finns att ladda ned gratis för de som inte känner till spelet. Spelet släpps även boxat 10 jan 2010.
------------------------------------
Team Yankee:
Amerikaner 205 poäng.

Steffo

Post by Steffo » Mon Dec 21, 2009 8:39 pm

LÖWE wrote:
Demus wrote:Steffo hade några vettiga synpunkter som jag tror jag skall följa. Ut med 6-pdr portees, bantad HQ med bara 2 grants och in med 4 stycken Bishops....
Vi får se. Träffar Tobbe då och då men eftersom jag håller på att helt tappa intresset för 40k kommer det nog bli än mer sällan.

Vi höres/ Niclas
Steffo har alltid bra synpunkter...verkar som bra förändringar...
// LÖWE
Nja, med tanke på att armoured squadrons inte får ha field art utan måste ha horse art var det ingen bra synpunkt. ;)
På målningsbordet: BFaS
Bushido: Ito Clan
BFaS: Kingdom of Sweden
LW: US AR
MW: US Tanks/AR
EW: DAK Leichte Pioneers

Demus

Post by Demus » Mon Dec 21, 2009 9:26 pm

Svensson wrote:
Demus wrote:Vi Demospelar gärna (i synnerhet om någon orkar åka till Alingsås ;) )
Kanske kunde "dubbeldejta" med lite prova på FoW och SoTR...... 8-)
Låter helt klart som en plan. Kör ni något incursion eller uteslutande SoTR?

Incursions regler och spelplan finns att ladda ned gratis för de som inte känner till spelet. Spelet släpps även boxat 10 jan 2010.
Än så länge uteslutande SoTR (fast US spelaren har APE suitsen fån Incursion, eftersom alla enheter i Incursion har regler och är officiella i SoTR). Det är riktigt bra regler i SoTR som smidigt överbryggar mellan Squad-based till platoon-based slag. Reglerna är rätt enkla men spelet kräver rätt mycket taktik. Som tidigare skrivits demar vi gärna SoTR!!

@Steffo: Det är lugnt, skall försöka kika igenom N.Afrika boken någon dag och sen blir det nog ett mer renodlat Tank Company (Problemet är att dom är målade typ Italien- grönt med svarta fläckar men enligt det du skrev på Ylvas forum så är dom bara "lagliga" i Afrika enligt NA boken!? Men jag kanske fortfarande får spela dom enligt gamla Afrika boken..... och isåfall kan "fuska" lite (något regemente kanske hade råkat få med sig några grants.....)

Post Reply

Return to “Nybörjarfrågor”