Amerikanska inbördeskriget

1800-talet

Re: Amerikanska inbördeskriget

Inläggav Lt.Crow » sön jun 02, 2013 9:27 pm

Om det finns intresse så har jag regler för ACW för divisions nivå. Om det finns intresse för det så kan jag leta upp dom, tänkte använda 6mm istället för 15mm/25mm som dom är skrivna för. Lösningen på avstånd är att för 6mm så använder man siffrorna i avstånd från 25mm som är angivna i tumm men kör med dom som cm. ett normalt spelbord borde då ge gott om manöverutrymme.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Lt.Crow

Inläggav cicero » mån jun 03, 2013 11:11 pm

berfrund skrev:
cicero skrev:Har nyligen köpt in ett 30 tal nord och sydstatare samt byggnader etc från Perry Minatures, tänkte att vi i tjockholm skulle ha några kvällar med bärs,chili och Markers Mark spelades Bonnie Blue under hösten. Har börjat med brädet.

Grymt! dags o börja läsa på lite i sommar då!

Ni som är intresserade kan PMa mig. Räkna med att vi kör igång under hösten typ sen september. Har själv tjingpaxat att spela yankee ;)

Detta är alltså ett skirmish spel, man har en rulla med sina gubbs som då kan bli lite bättre under kampanjensgång, typ Necromunda light. Enkla wargaming regler med en twist.
/ Cicero
Göteborgs primafint, IABSM,Disposable Heroes, FoW, DBA & CLA samt en massa andra spel som sällan spelas. Spelar helst mek. listor. MW:kossacker & Panzerspäh LW: Gepanzerte o 2nd Household cav.
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
cicero

Inläggav Larbo » tis jun 04, 2013 1:19 am

Själv skulle jag varit mer intresserad av att spela Boerkriget.
Många intressanta aspekter..
Larbo

Inläggav sardukar » tis jun 04, 2013 11:35 am

cicero skrev:Ni som är intresserade kan PMa mig. Räkna med att vi kör igång under hösten typ sen september. Har själv tjingpaxat att spela yankee

Typiskt dig att spela de onda
Sardukar, aka "Lord of Cheese" eller Kalle för den som träffat mig :)
Moderator
15mm.se regler
Användarvisningsbild
sardukar

Föregående

Återgå till Romantiken