French and Indian war

1700-talet
Post Reply
Eng

French and Indian war

Post by Eng » Tue Mar 29, 2011 1:10 pm

Sitter med ett french and indian war projekt därhemma där jag tänkte använda mig av Blackpowder reglerna.

För den som undrar vad detta är kan ju kika på filmen den siste mohikanen, England och Frankrike ligger i krig i det nya landet och därimellan finns nybyggare och urbefolkning.

Kan igentligen inte så mycket om indianerna och de olika stammarna som var med under detta kriget.

Det jag är på jakt efter är lite indianstammar. Mohikaner är kanske ett måste.. hehe
Men om nån har lite bilder på indiankrigare får de gärna länka passande så jag får lite mer inspiration.

För tillfället står ett gäng rödrockar och väntar på basning.

LÖWE

Re: French and Indian war

Post by LÖWE » Tue Mar 29, 2011 4:00 pm

Eng wrote:Sitter med ett french and indian war projekt därhemma där jag tänkte använda mig av Blackpowder reglerna.

För den som undrar vad detta är kan ju kika på filmen den siste mohikanen, England och Frankrike ligger i krig i det nya landet och därimellan finns nybyggare och urbefolkning.

Kan igentligen inte så mycket om indianerna och de olika stammarna som var med under detta kriget.

Det jag är på jakt efter är lite indianstammar. Mohikaner är kanske ett måste.. hehe
Men om nån har lite bilder på indiankrigare får de gärna länka passande så jag får lite mer inspiration.

För tillfället står ett gäng rödrockar och väntar på basning.
finns en hel del Wargames Ill artiklar om denna period väl..?

// LÖWE
Moderator

15mm.se regler

För övrigt anser jag att fartygsartilleri borde förbjudas i FOW-Sverige...

Post Reply

Return to “Upplysningstiden”